ارتباط قرنیز با درب های آپارتمان

ارتباط قرنیز با درب های آپارتمان

زمانی که در باب ایجاد ارتباط قرنیز با درب های آپارتمان در حوزه دکوراسیون داخلی اسرار می ورزیم؛ بیشتر تلاشمان بر حفظ هارمونی رنگ میان المان یا کالاها و یا بخش های مدنظر فضای شغلی و یا سکونتتان است. یعنی تناسب رنگی نزدیک و چشم‌نوازی که می‌توان میان قرنیزها و درب ورودی ایجاد نمود.

البته در طی این تلاش برای زیباسازی باید تمام ابعاد دخیل را نیز مدنظر قرار داده و از دارا بودن کیفیت لازم اطمینان حاصل نماییم. در پایان این مبحث در جایگاه فرد صاحب تخصص برای انتخاب قرنیز مناسب برای فضای مدنظرتان قرار خواهید گرفت و به اهمیت چشمگیر ایجاد ارتباط قرنیز با درب های آپارتمان پی خواهید برد.

قرنیز چیست؟

پیش از آنکه با ارتباط قرنیز با درب های آپارتمان و تمامی ابعاد دخیل در آن آشناییت یابیم، مطلوب است به طور تمام و کمال با ویژگی های آن آشناییت پیدا کنیم.آری! قرنیز ها قطعاتی هستند که با دارا بودن ارتفاع اندکی به شکل نوار سرتاسری در خط تقاطع دیوار، پای دیوارها و کف ساختمان ها اجرا می شوند.

این گروه از تجهیزات و یراق آلات کارآمد در ساختمان ها، مضاعف بر زیبایی مجذوب کننده ای که در روند طراحی و دکوراسیون ساختمان به دوش می کشند از پدیدار گشتن کمترین رطوبت، با بروز آسیب به سطح یا لب پریدگی و خراش در گوشه دیوارها جلوگیری می کنند.

در حال حاض تنوع قابل توجهی از این قبیل از محصولات در بازار یافت می شود که هر یک با کاربری و مزیت های متعددی در عرصه رقابت با یکدیگر قرار می گیرند.

البته که برای نصب نیز، شیوه های متعددی اعم از دوغاب ریزی سیمانی، چسب و منگنه کوب رایج است که وابسته به نوع محصول شما و شرایط و زمانی که در اختیار دارید، بهترین نوعش انتخاب خواهد گشت. عموما برای قرنیز ها ابعاد ۱۰ سانتی متری استاندارد ترین حالت ممکن معرفی می گردد.

اما با مدل های مختلفی از ۶ تا ۲۰ سانتی متری گرفته توسط مجموعه های تولیدی متعدد، تولید و به بازار عرضه می گردد. با وجود تمامیت اطلاعاتی که در دست دارید در زمان خرید از معقوله ارتباط قرنیز با درب های آپارتمان غافل نشوید.

کاربرد قرنیز

شاید این مسئله برای شما پیش آید که آیا استفاده از این مصالح در روند ساختمان سازی ضرورت دارد یا اینکه می‌توان با حذف آن، هزینه اش را صرف قسمتی دیگر نمود. برای دستیابی به پاسخی جامع به جهت رفع چنین ابهامی، نیازمند اطلاع تمام و کمال از کاربردهای این محصول می باشید.

به جز ایجاد هارمونی رنگی زیبا در حوزه ارتباط قرنیز با درب های آپارتمان می توانیم سایر ابعاد آن را به قرار زیر دسته بندی نماییم:

·         حفاظت کامل در مقابل وارد گشتن هر نوع صدمات فیزیکی

از ارتباط قرنیز با درهای آپارتمان که بگذریم، می دانید کهبدون شک قسمت پایینی دیوار، ضعیف ترین قسمت به جهت سپر شدن در مقابل تمامی آسیب‌های ناشی از برخورد با اشیاء متعدد است.

برخورد نمودن تمامی اسباب و اثاثیه‌ی منزل اعم از جاروبرقی، اسباب‌بازی کودکان یا هر وسیله دیگری به هنگام جابجایی و یا استفاده، ممکن است که به این قسمت آسیب جدی وارد کند.

 

·         عبور دادن و پنهان سازی کابل‌ها و سیم‌ها

عموما بعد از نصب انواع قرنیز های جدید حاضر در بازار با حذف نوع سنگی و سرامیکی، یک فضای خالی معروف به فضای پاشنه‌ای باقی خواهد ماند.

عموما این قسمت یک شانس عالی برای عبور و پنهان سازی سیم های برق و تلفن در تمام قسمت های فضای مدنظر است. حال در فضای مدنظر شما علاوه بر اجرای ارتباط قرنیز با درب های آپارتمان، خبری از آشفتگی عبور سیم ها نخواهد بود.

·         ممانعت از انتقال رطوبت

بعضی از پوشش دهی دیوار ها، همانند گچ مقاومت اندکی را در برابر رطوبت از خود نشان می دهد و به سبب رسیدن آب به آن، دچار آسیب و آن را به سایر قسمت ها انتقال می‌دهد. قرنیز ها سپری در برابر بروز چنین رطوبت هایی بوده که به حقیقت به نحو احسن انجام وظیفه می کنند.

·         پوشش دهی کامل لبه‌های ناصاف پایین دیوار

در قسمت اتصال کف اتاق به دیوارها، عموما لبه‌ های ناصافی به چشم می خورد که تنها پوشش دهنده مناسب به جهت رفع این نقص قرنیز ها هستند.

·         جلوگیری از دائمی گشتن گردوخاک

قرنیز ها همانند یک سد مستحکم نود درجه‌ای در مقابل گرد و خاک و کثیفی ایستادگی نموده و نشست و ماندگاری دائم آن را متوقف می سازد. با حذف قرنیز ها گرد و خاک در لبه پایینی دیوارها به مرور سخت و ماندگار و نظافت و رفع کامل آن ، بسیار دشوار می‌شود.

·         پنهان نمودن درز انبساط

پارکت‌ لمینت وابسته به بروز تغییرات دما، با گذر از فصل های متعدد سال، دچار انبساط و انقباض می گردد. به جهت ممانعت از بروز آسیب به پارکت در طی این انبساط و انقباض ها، شاهد ایجاد فاصله کمتر از ۱۰ میلی متر در دور تا دور دیوار با نام درز انبساط خواهیم بود.

اینجاست که قرنیز ها هر شکافی را پوشش داده و از بروز کمترین گرد و خاکی به این قسمت ها جلوگیری می کنندو توام با ایجاد ارتباط قرنیز با درب های آپارتمان و تناسب هارمونی پارکت ها زیبایی بی نظیری را به جریان درمی آورند.

·         تزئین دیوار و روح بخشیدن به فضای داخلی

ما در این مبحث بارها به معقوله ارتباط قرنیز با درب های آپارتمان، اشاره و تاکید ورزیدیم. بدون شک انتخاب یک قرنیز با کیفیت و البته متناسب و هماهنگ با سایر المان‌های دخیل در فضا چون دیوار و پوشش و بالاخره درب ورودی یا اتاق و سرویس های بهداشتی، سبب برداشتن گامی بزرگ در زیباسازی و ایجاد هارمونی منظم و بی نقص خواهد گشت.

قرنیزها باید صاحب چه ویژگی هایی باشند؟

ارتباط قرنیز با درب های آپارتمان تنها معقوله مهم در روند بکارگیری محصول مورد استفاده نیست و موارد زیرین نیز در اولویت قرار می گیرند:

  • مقاومت بالا در مقابل بروز رطوبت و داشتن خاصیت ضد آب
  • عدم آسیب پذیری در برابر لانه سازی و یا ازدحام حشرات
  • دارای کیفیت و عمر طولانی مدت وابسته به دارا بودن میزان کیفیت
  • دوام در سالیان متمادی استفاده از آن
  • دارای ۲ ویژگی بارز قابلیت بازیافت و انعطاف
  • ضد خط و خش وابسته به میزان مرغوبیت
  • دارای سازگاری با محیط
  • امکان حمل و نقل آسان و بدور از دشواری

در زمان انتخاب قرنیز چه نکاتی باید مدنظر قرار داده شود؟

توجه به خرج دادن در زمان انتخاب و ایجاد ارتباط قرنیز با درب های آپارتمان بسیار حائز اهمیت است. بدین ترتیب که علاوه بر ایجاد هارمونی منظم باید ۴ ویژگی ضد ضربه بودن، مقاومت بالا در برابر رطوبت، عدم آسیب پذیری در مقابل گرما و سرما و نصب توام با سهولت را با خود به دوش بکشد.

البته گاهی این محصول به شکل کاملا متفاوتی از نمونه های موجود در بازار انتخاب می گردند. بدین ترتیب که در منازل صاحب طرح های ویکتورین، با استفاده از قرنیزهای طرح دار مورد استفاده در سقف صاحب زیبایی دو چندان می شوند.

بنابراین در ضمن خرید علاوه بر اطمینان از دارا بودن ویژگی هایی که بیان داشتیم، ابعاد مورد نیاز، دارا بودن طیف رنگی متناسب با سایر المان ها و جنسیت مدنظرتان را از پیش معین سازید.

کلام پایانی

در این مبحث سعیمان بر آن بود تا با معرفی قرنیز و تمام نکاتی که باید در ضمن خرید برای یک محصول با کیفیت در اختیار داشته باشید را، به شما گوشزد نماییم. مضاعف بر آن تا به نتیجه رساندن قانون ایجاد ارتباط قرنیز با درب های آپارتمان کنارتان بودیم.

حال مجموعه در چوبی را به عنوان بزرگترین شرکت تولیدی درب های چوبی و درب ضد سرقت معرف حضورتان هستیم که سال های متمادی را به پاس حسن انتخاب شما مشتریان همیشگی، برای کیفیت بیش از پیش محصولات خود تلاش نموده است.

و اما بازهم آماده هست تا وابسته به نیاز، سلیقه و بودجه مالی که در اختیار دارید، بی نقص ترین و باکیفیت ترین محصول را در اختیارتان بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *