ویژگی های درب ایمن

ویژگی های درب ایمن

در این مقاله شما را با ویژگی های درب ایمن آشنا می کنیم.‌ قطعا زمانی که صحبت از امنیت درب ها می شود، همه ما به یاد درب ضد سرقت می افتیم. این درب ها ویژگی های خاصی دارند، که به ملک امنیت می بخشند و آنها را در برابر حمله سارقین نفوذ ناپذیر می کنند.

در زمان خرید این درب ها باید به ویژگی های آنها توجه کنید، تا مطمین شوید که کاملا ایمن و نفوذ ناپذیر هستند و فقط نام ضد سرقت را به خود نگرفته اند. در این مقاله با ما باشید تا به طور کامل با ویژگی های درب ایمن آشنا شوید.‌

درب های ایمن چه ویژگی هایی دارند؟

درب های ضد سرقت یا ایمن باید ساختار و خصوصیات خاصی داشته باشند، تا بتوان آنها را از درب های معمولی جدا نمود و به عنوان درب های ایمن معرفی کرد. ویژگی های درب ایمن سبب برتری آن بر درب های معمولی شده است. این درب ها با ویژگی های زیر شناخته می شوند؛

·         کلاس امنیتی درب های ایمن

یکی از ویژگی های درب ایمن داشتن نشان استاندارد و همچنین گواهی امنیتی درب می باشد، در این گواهی بر اساس میزان امنیت درب یک کلاس از عدد 1‌ تا 6 به درب اختصاص داده شده است. هر چه عدد گواهی امنیتی بالاتر باشد، پس درب مقاومت بیشتری را ارائه می‌دهد.

درب های ضد سرقت استاندارد پس از ساخت توسط سازمان استاندارد تحت بررسی قرار می گیرند و هر چه به استانداردهای ساخت درب ضد سرقت نزدیک تر باشند، کلاس بالاتری به آنها داده می شود و با توجه به این کلاس می توان به ایمن بودن آنها اعتماد کرد. درب های نامرغوب فاقد گواهی استاندارد یا کلاس ایمن بودن درب هستند.‌

ساختار برگ و قاب تقویت شده

هر چه مکانیسم های امنیتی درب بیشتر باشد، نفوذ پذیری آنها دشوارتر خواهد بود.‌ از ویژگی‌ های درب ایمن این است، که این درب ها از قاب ها و برگ های فولادی ساخته شده اند. فولاد ماده ای است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و فشار را دارد؛ از این رو هیچ ضربه ای قادر به عبور از نخستین لایه درب های فولادی نیست.

در بسیاری از درب های ضد سرقت برای جلوگیری از خوردگی آن در برابر رطوبت و مواد شیمیایی یک لایه گالوانیزه نیز روی فولاد می کشند. اسکلت درب های ایمن نیز فولادی است، که در هنگام نصب با بتن تقویت می شود.

همچنین لایه های داخلی این درب ها نیز کاملا مقاوم ساخته شده اند. بسیاری از درب های ضد سرقت که کلاس امنیتی 6 را ارایه می دهند. در لایه های میانی دارای مش فولادی هستند، تا مقاومت درب را چندین برابر کنند.‌

·         قفل ها و یراق آلات نفوذ ناپذیر

از دیگر ویژگی های درب ایمن داشتن قفل ها و یراق آلات مقاوم در برابر شکستن است. درب های ضد سرقت مجهز به قفل های مخصوص چند زبانه با استاندارد بالاتری از قفل های معمولی هستند.

این قفل ها دارای یک قفل اصلی و یک قفل پشتیبان هستند، تا امنیت خانه را به طور کامل حفظ کنند. همچنین این قفل ها کاملا در شکاف های قاب درب قرار می گیرند و هیچ روزنه ای برای وارد کردن ابزار برای سارقین باقی نمی گذارند.‌

با این حال، نه تنها کیفیت قفل های درب ضد سرقت مهم است، بلکه لولاها و دیگر یراق آلات نیز اهمیت دارند. لولاهای این درب از استیل ضد زنگ ساخته شده و به صورت مخفی در بخش داخلی درب نصب شده اند، بنابراین سارقین هیچ گونه دسترسی به آنها ندارند و امکان باز کردن پیچ و مهره های لولاها و ورود به خانه توسط افراد مزاحم وجود ندارد.

اگر مایل به ایمن تر کردن خانه خود هستید، می توانید از قفل های دیجیتال یا برقی به جای قفل های مکانیکی استفاده کنید. این قفل ها بدون کلید و فقط با اثر انگشت یا کد درب را باز می کنند؛ از این رو باز کردن آنها توسط سارقین غیر محال است.

بیشتر بخوانید: درب ضد سرقت ایرانی

·         عایق صوتی و حرارتی درب ها

یکی دیگر از ویژگی های درب ایمن، عایق بودن آن در برابر حرارت و صدا است. در واقع یک درب ایمن فقط شما را از سارقین نجات نمی دهد، بلکه اجازه عبور صداهای درون منزل شما به بیرون را نمی دهد و مانع ورود صداهای مزاحم بیرون به خانه می شود و از انتقال حرارت و دما به بیرون جلوگیری می کند.

درب ضد سرقت از تمام این ویژگی ها به دلیل مجهز بودن به پشم سنگ یا پشم شیشه در لایه های میانی بهره می برد.‌ گنجاندن این مواد عایق در میان دو لایه فولادی، به شما این امکان را می دهد، که به یک ضریب آکوستیک عالی دست پیدا کنید.

استاندارد عایق صوتی 27 دسی بل است، که درب های ضد سرقت برندهای معتبر آن را حتی تا بیش از 40 افزایش دهند، که یک تفاوت بسیار محسوس است.

این درب ها عایق دمایی نیز هستند و از انتقال دمای داخل خانه به بیرون ممانعت می کنند و این امر سبب صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد. از دیگر ویژگی های درب ایمن عایق حرارتی است، که از انتشار دود و گسترش آتش جلوگیری می کند.

دور تا دور این درب دارای نوارهای لاستیکی است، که از انتشار دود به سایر نقاط ساختمان ممانعت کرده و از سوی دیگر به دلیل عایق پشم سنگ یا پشم شیشه مقاومت بالایی در حرارت دارد و از گسترش آتش جلوگیری می کند.

 

·         پوشش مقاوم و زیبا

در نهایت به یکی دیگر از ویژگی های درب ایمن اشاره می کنیم و آن پوشش مقاوم، با دوام و زیبا است. این درب ها اغلب دارای پوشش ام دی اف، پی وی سی و چوبی هستند، که هر یک ویژگی های خاصی را ارایه می دهند. تنوع رنگ و طرح این درب ها نیز بسیار بالاست و متناسب با هر سلیقه ای می توان یک درب زیبا خرید.

سخن پایانی

در این مقاله از تیم صنعتی در چوبی شما را با ویژگی های درب ایمن آشنا کردیم. شرکت در چوبی یکی از تولیدکنندگان درب های ضد سرقت است، که این درب ها را زیر نظر نیروی متخصص با تکونولوژی های پیشرفته و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می کند. برای خرید درب های ضد سرقت این برند از سایت در چوبی دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *