فریم انتظار درب ضد سرقت

فریم انتظار درب ضد سرقت

فریم انتظار درب ضد سرقت از موضوعات بسیار مهم در پروژه های ساختمان سازی و باز سازی است، که برخی افراد مفهوم و درک درستی از این فریم انتطار ندارند. اگر شما نیز در حال ساختمان سازی یا بازسازی منزل خود هستید، در این مقاله با ما همراه شوید تا با فریم درب ضد سرقت به طور کامل و جامع آشنا شوید.

 فریم انتظار درب چیست؟

در نخستین بخش از مقاله شما را با فریم انتظار درب ضد سرقت آشنا می کنیم. فریم انتظار یک قاب یا قوطی آهنی می باشد، که در چهارچوب درب نصب می شود و درب ضد سرقت نیز بر روی این فریم استوار شده و قرار می گیرد.

فریم انتظار این درب ها اغلب قوطی هایی در سایز 60*30 یا 40*80 می باشد. البته هیچ اجباری در این ابعاد وجود ندارد، در هر سایز کوچک یا بزرگی که باشند، هیچ گونه مشکلی را در زمان نصب به وجود نمی آورد.

از آنجایی که تعویض و نصب درب های ضد سرقت اغلب با دشواری و مشکل همراه است، با نصب فریم انتظار درب ضد سرقت این مشکلات حل خواهد شد و نصابان به راحتی درب های جدید را نصب خواهند کرد.

در بخش بعدی شما را نحوه استفاده فریم انتظار درب ضد سرقت آشنا می کنیم و با خواندن این مطلب در می یابید که هدف استفاده از فریم چیست و چرا ابعاد متغیر آن مشکلی در نصب ایجاد نخواهد کرد.

 

 فریم انتظار درب چیست؟

نحوه استفاده نصاب از فریم انتظار درب ضد سرقت

در این بخش از مقاله شما را با نحوه استفاده نصاب از فریم انتظار درب ضد سرقت آشنا می کنیم. در واقع پس از نصب قوطی های فریم انتظار این درب ها، عملیات تعویض آغاز می شود.‌ متخصصین نصب برای تعویض با گرفتن دستک های این فریم، چهارچوب را مستحکم و با ثبات بالا وصل می کنند.

پس در اینجا متوجه بی اهمیتی سایز فریم انتظار می شوید؛ زیرا در زمان نصب افراد متخصص از دستک های آن برای نصب درب ضد سرقت جدید بهره می گیرند و سایز آن هیچ تاثیری در نصب ندارد و به آن کمکی نمی کند. پس هیچ گونه محدودیتی در خرید ابعاد این فریم ندارید.‌

در واقع وظیفه فریم های انتظار درب ضد سرقت سهولت نصب درب جدید است، اگر این فریم ها نباشند عملیات نصب بسیار پیچیده و دشوار می شود و زمان زیادی از نصابان را می گیرد، راحت ترین کار برای نصب و تعویض درب ضد سرقت کمک گرفتن از فریم انتظار است.

بیشتر بخوانید: درب ضد سرقت ایرانی

معرفی فریم انتظار درب ضد سرقت پیوت

تا به اینجای مقاله با فریم انتظار درب ضد سرقت و نحوه استفاده از آن توسط نصابان برای نصب درب های ضد سرقت آشنا شدید. در این بخش به معرفی یک نوع معروف فریم انتظار برای درب های ضد سرقت می پردازیم، که به نام پیوت یا لولا پاشنه ای معروف است‌

همانگونه که متوجه شدید فریم های انتظار قوطی های هستند که در دهانه درب برای کمک به نصب به کار گرفته می شوند.‌

از فریم انتظار هم برای درب های ضد سرقت یک لنگه و هم درب های ضد سرقت دو لنگه استفاده می شود و برای سهولت نصب تاکید می گردد، که فریم انتظار در آکس جلویی درب گذاشته شود، تا نصاب به دستک ها دسترسی بیشتری داشته و عملیات نصب با سهولت و دقت بالا انجام گیرد.

فریم انتظار لولا پاشنه یا پیوت تا حدی با فریم های انتظاری که تا به حال در مورد آن صحبت کردیم متفاوت است.

فریم انتظار این مدل اغلب از جنس آهن بوده و در ابعاد 40*10 ساخته می شود، این مدل با توجه به ابعاد خود فضای زیادی را اشغال می کند.‌

علت اشغال زیادی فضا در این نوع فریم انتظار درب ضد سرقت این مسئله است، که کف کار یا عرض درب های لولا محوری اغلب از درب های ضد سرقت بیشتر می باشد؛ از این رو برای نصب آنها به فریم انتظار برگ تری نیاز است و این فریم ها در ابعاد بزرگتری از فریم های انتظار معمولی ساخته می شوند.‌

 

معرفی فریم انتظار درب ضد سرقت پیوت

ابعاد ساخت بعد از نصب فریم انتظار درب

در بخش پایانی مقاله شما را با یکی از مباحث بسیار مهم برای پروژه های عمرانی یعنی ابعاد ساخت بعد از نصب فریم انتظار صحبت می کنیم.

با توجه به اینکه ابعاد بسیاری از درب های ضد سرقت استاندارد است، با توجه به سایز دهانه درب باید از طول یک سانتی متر و از پهنا دو سانتی متر به عنوان بادخور برای ابعاد درب در نظر بگیرید.

اگر همه چیز مطابق با استاندارد های انجام گیرد، عملیات نصب نیز برای متخصصان به آسانی و بدون دردسر پیش می رود؛ زیرا با یک مجموعه همسان و متناسب از فریم انتظار درب ضد سرقت گرفته تا درب ضد سرقت روبرو هستند و می توان عملیات نصب را به راحتی اجرا کرد.

در ادامه این مبحث باید یک نکته را افزود که، مهندسین و طراحان در زمان طراحی به سایز نهایی و مفید درب توجه می کنند و ابعاد کم شده در فریم انتظار را در نظر می گیرند.

سخن پایانی

در این مقاله از گروه صنعتی در چوبی شما را با یکی از اجزای مهم در نصب این درب ها به نام فریم انتظار درب ضد سرقت آشنا کردیم. شرکت در چوبی علاوه بر ساخت درب ضد سرقت این فریم ها را نیز برای کمک به نصابان و اجرای پروژه تولید می کند. اگر قصد خرید فریم انتظار استاندارد را دارید، به سایت در چوبی مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *