درب داخلی (اتاقی و سرویس)

درب سرویس

 در صنعت ساختمان و ساختمان سازی درب های از لحاظ کارایی به دو دسته تقیسیم میشوند که در ادامه به معرفی هر یک می پردازیم :

درب خارجی

دسته اول درب خارجی است یعنی دربی که به خارج از خانه باز میشود . مانند درب حیاط و درب کوچه و درب های واحد که در ساخت و ساز های اخیر، اغلب، از نوع درب ضد سرقت هستند، نمونه هایی از درب خارجی هستند .

درب داخلی و درب اتاقی

دسته دوم بر خلاف دسته اول مورد استفاده قرار می گیرند و نام این دسته درب داخلی است درب داخلی دربی است که داخل آپارتمان مورد استفاده قرار میگیرد مثلا درب چوبی و درب اتاقی نمونه هایی از درب داخلی هستند که در داخل آپارتمان مورد استفاده قرار میگیرند .
حال که با دو دسته بندی درب ها یعنی درب خارجی شامل : (درب حیاط و درب کوچه ) و درب داخلی شامل ) درب اتاقی و درب چوبی ) آشنا شدین قصد داریم به معرفی انواع درب داخلی و اتاقی بپردازیم و هر کدام را به صورت خلاصه معرفی کنیم . همچنین قصد داریم شما را با چند نکته کوتاه که باید در هنگام خرید درب داخلی و درب اتاقی مد نظر داشته باشید آشنا کنیم .

درب داخلی و درب اتاقی شامل چند نوع است ؟

درب MDF :

این گونه درب ها علاوه بر داشتن کلاف چوبی میانی،از چوب روسی ساخته شده و توسط دستگاه CNC و بدون دخالت دست و طرح این درب ها روی آنها طراحی میشود . همچنین دستگاه CNC قادر به پیاده سازی ظریف ترین اشکال می باشد.

درب HDF :

یکی از پرکاربردترین انواع درب در ساختمان دربهای اچ دی اف می باشد زیرا درب داخلی و درب اتاقیHDF دارای قیمت مناسب است .

درب PVC :

درب چوبی پی وی سی معمولا به صورت HDF ساخته میشود سپس توسط روکش PVC مورد استفاده قرار میگرد . PVC به علت مقاومتی که در برابر رطوبت دارد به عنوان دربی برای سرویس های بهداشتی قرار می گیرد .
درب داخلی و درب اتاقی ضد آب :
درب ضد آب معمولا به خاطر مقاومتی که در برابر رطوبت دارد برای حمام و دستشویی مورد استفاده قرار می گیرد
در هنگام خرید درب داخلی و درب اتاقی چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم ؟
اگر میخواهید از درب اتاقی و داخلی برای درب حمام و دستشویی استفاده میکنید باید از درب های pvc یا درب ضد آب استفاده نمایید .
در هنگام خرید درب اتاقی و داخلی باید به این نکته توجه کنید که رنگ و طرح آن متناسب با رنگ دیوار ها و دکوراسیون منزل شما باشد .
درب اتاقی و داخلی میتوانند از جنس های مختلفی ساخته شده باشند مانند mdf یا hdf که بستگی به شرایط محل نصب شما باید یکی از گزینه های موجود را خریداری نمایید .
نکته دیگری که در هنگام خرید درب اتاقی و داخلی باید به آن توجه کرد آن است که یراق آلات درب خریداری شده شما دارای کیفیت خوبی باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *