درب ضد حریق فلزی

درب ضد حریق فلزی

درب ضد حریق فلزی برای محافظت از جان و مال شما از گسترش آتش جلوگیری می‌کند . این درب از متریال آلومینیوم یا فولاد ساخته می‌شود و با توجه به مقررات آتش‌نشانی نصب آن‌ها به خصوص در مکان‌های عمومی ضروری و لازم است ، بیایید با این درب‌ها بیشتر آشنا شویم .

آشنایی با درب ضد حریق فلزی

درب ضد حریق فلزی برای محافظت از افراد در برابر آتش سوزی ، خروج اضطراری و عدم انتشار دود استفاده می‌شود . این درها باید در جایی نصب شوند که مقررات ساختمانی دولتی یا مقررات خاص ساختمانی فعلی آن را تجویز کرده باشد .

در کشور‌های مختلف جهان هر منطقه قوانین خاص خود را برای نصب این درب‌ها دارد اما به عنوان یک قاعده ، در‌های ضد حریق در دهانه‌های دیوار‌های باربر باید قرار گیرند . برای راهرو‌های بیشتر از 30 متر ، در‌های محافظ دود نیز مورد نیاز است .

درب ضد حریق فلزی

انواع درب ضد حریق فلزی

درب ضد حریق فلزی با توجه به خصوصیات و نحوه پیشگیری از آتش در کلاس‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شود‌ . ما به استانداردهای جهانی در دسته بندی این درب‌ها اشاره می‌کنیم .

این درب‌ها در انواع A30 ، A60 A90 ، A120 و A180 دسته‌بندی می‌شوند . عدد بعد از A مدت زمان مقاومت در برابر آتش سوزی را نشان می‌دهد ، یعنی چه مدت درب باید در برابر عبور آتش (نه دود) مقاومت کند . برای مثال درب‌های ضد حریق A30 به درب‌های ضد حریق معمولی ، A60 به عنوان درب‌های بسیار مقاوم در برابر آتش شناخته می‌شوند .

کلاس مقاومت در برابر حریق درب ضد حریق فلزی به کاربری ساختمان و الزامات دیواری که در آن به کار رفته است ، بستگی دارد . شیشه هایی که در یک درب ضد حریق به کار گرفته می شوند ، باید دارای کلاس مقاومت در برابر آتش مشابه با درب ضد حریق باشند .

محصولات : درب ضد آب

درب ضد حریق فلزی چگونه کار می‌کند؟

بر طبق مقررات موانع آتش همیشه باید به طور اتوماتیک بسته شوند و هرگز نباید با گوه یا موارد مشابه باز نگه داشته شوند . در صورت وجود نیاز ، درب ضد حریق فلزی را می‌توان با استفاده از سیستم‌های باز نگه داشتن ، باز نگه داشت . این سیستم‌ها توسط اعلام حریق کنترل می‌شوند ، در صورت تشخیص آتش سوزی ، درب خود به خود بسته می‌شود.

همچنین اغلب این درب‌ها ضد دود هستند و از انتشار دود به عنوان مثال در مسیرهای فرار جلوگیری می‌کنند ، درهای ضد حریق فقط با تجهیزات اضافی ضد دود هستند ، درهای ضد دود نیازی به رعایت الزامات مقاومت در برابر آتش ندارند .

سنسور ضد دود یک درب توسط یک مهر و موم چهار طرفه همه جانبه تضمین می‌شود . این سنسور محافظ دود از عبور دود سرد و گرم (تا 200 درجه سانتیگراد) در هنگام نصب و بسته شدن درب جلوگیری می‌کند .

در صورت آتش سوزی ، درب محافظ دود باید این اطمینان را حاصل کند که افراد می‌توانند بدون ماسک تنفسی به مدت ده دقیقه از ساختمان خارج شوند.

ویژگی‌های طراحی درب ضد حریق فلزی

ویژگی اصلی طراحی که یک درب ضد حریق فلزی را از درب معمولی متمایز می‌کند وجود یک نوار ترمواکتیو می‌باشد . یک درزگیر با انبساط حرارتی در اطراف محیط برگ درب چسبانده شده است . هنگامی که نوار در معرض دمای بالا قرار می گیرد ، متورم می‌شود و جریان دود و گرما را به اتاق مجاور مسدود می‌کند .

مشتری همچنین می‌تواند درب ضد دود و گاز را با مدار آب‌بندی اضافی انتخاب کند ، این ویژگی نه تنها از دود ، بلکه از مونوکسید کربن نیز محافظت می‌کند . یک مهر و موم لاستیکی در اطراف محیط درب برای عایق حرارتی و صوتی نیز نصب می‌شود ، اما زمانی که در معرض دما قرار می گیرد ، قادر به مهار گسترش آتش نخواهد بود .

ویژگی دوم نوع اتصالات است . درب ضد حریق فلزی را نمی‌توان با قفل معمولی که برای درب‌های معمولی رایج است نصب کرد . فقط اتصالات ضد اتش برای این نوع درب‌ها مناسب هستند . این اتصالات شامل دستگیره‌های فشاری می‌شود .

ویژگی اتصالات مقاوم در برابر آتش این است که خروج بدون مانع از محل را در مواقع اضطراری فراهم می‌کند . این بدان معناست که فرد می‌تواند بدون کلید و سایر وسایل مخصوص درب آتش نشانی را به سادگی با فشار دادن دستگیره از داخل باز کند .

محصولات : درب ضد سرقت 

محل نصب درب ضد حریق فلزی

درب‌های ضد حریق فلزی باید در مسیر‌های فرار نصب شوند . محل نصب سازه‌های نسوز در نقشه ساختمان مشخص شده و توسط بازرسان ایمنی آتش نشانی تنظیم و تأیید می‌شود . اینها شامل لابی آسانسور ، خروجی اضطراری ، اتاق سرور و سایر اماکن مشابه است . درب‌های ضد حریق فلزی نیز در مکان‌های محل نگهداری مواد منفجره و قابل اشتعال نیز نصب می‌شوند ‌.

هنگام طراحی ساختمان یا برنامه ریزی برای بازسازی ، توصیه می‌شود با یک بازرس ایمنی آتش نشانی یا یک سازمان معتبر مشورت کنید تا به شما در انتخاب نوع مناسب درب ضد حریق فلزی و رهایی از مشکلات و خطرات آینده کمک می کند .

در پایان

شرکت در چوبی ، درب‌های فنی و ضد حریق را از فولاد 1/2 میلی‌متری تولید می‌کند . صرف نظر از نوع ساخت ، یک ورق بازالت در داخل این درب‌ها وجود دارد که به عنوان عایق حرارت عمل می‌کند . این ماده از گرم شدن درب ضد حریق فلزی و عبور گرما به اتاق مجاور جلوگیری می‌کند .

این شرکت برای رنگ آمیزی سطح این درب ، از رنگ غیر قابل اشتعال پودری پلی استر استفاده می‌کند که در برابر دماهای بالا ، تأثیرات جوی و مکانیکی مقاوم است .

تمام درب‌های عرضه شده در این شرکت مطابق با استاتدارد‌های سازمان آتش نشانی ساخته می‌شوند . اگر قصد خرید و نصب این درب‌های ضد حریق را دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا به تمام سوالات شما پاسخ دهند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *