طریقه نصب درب داخلی ساختمان

نصب درب داخلی ساختمان

طریقه نصب درب داخلی ساختمان دارای قواعد خاصی است که باید بعد از آشنایی با این اصول اقدام به نصب کرد . بهترین راه برای نصب درب داخلی کمک گرفتن از یک نیروی متخصص است چرا که آن‌ها با داشتن تجربه کافی می توانند به راحتی این کار را انجام دهند .

درب‌ها برای کارکردهای خاصی هم چون امنیت ، جداکردن فضاهای مختلف ، عایق صدا و حرارت و … نصب می شوند . برای انجام نصب درست درب پیش رفتن با قواعد امری ضروری است چرا که با رعایت نکردن این اصول نتیجه درستی حاصل نمی شود ‌.

چرا باید از قواعد در نصب درب داخلی پیروی کرد ؟

همیشه در هرزمینه‌ای برای رسیدن به نتیجه ، رعایت اصول شما را در رسیدن به هدف یاری می کند . در طریقه نصب درب داخلی ساختمان نیز این امر بسیار ضروری است چراکه با نصب نادرست نمی توان انتظار کارایی درست را از یک درب داشت .

درب ها به دلایل مختلفی هم چون ؛ افزایش زیبایی منزل ، جدا کردن بخش‌های مختلف خانه ، جلوگیری از انتقال صدا و حرارت به بخش‌های مختلف و … در منزل نصب می شوند . برای داشتن عملکرد مناسب باید نصب ، طبق قواعد مخصوص به خود انجام شود .

رعایت نکردن قواعد در طریقه نصب درب داخلی ساختمان موجب خواهد شد تا هم ترازی درب و چارچوب رعایت نشده و عملکرد درست شکل نگیرد . اگر درب درست نصب نشود باز و بسته کردن درب ، قفل کردن درب و … دچار مشکل خواهند شد .

نصب درب داخلی ساختمان

برای نصب درب داخلی ابتدا باید درب مناسب باتوجه به مکان مورد نظر هم چون اتاق خواب ، سرویس بهداشتی ، حمام و … تهیه نمود . برای انتخاب بهترین درب می توانید با مشاوران مجموعه در چوبی تماس بگیرید تا شما را در انتخاب بهترین درب با بهترین کیفیت راهنمایی نمایند .

قبل از آموزش طریقه نصب درب داخلی ساختمان باید به این نکته توجه کرد که آیا چارچوب از قبل نصب شده است یا خیر . اگر چارچوب در نصب شده باشد راه برای شما آسان خواهد بود در صورت عدم نصب چارچوب از قبل ، به طریقه نصب آن که در ادامه اشاره می کنیم توجه کنید .

محصولات : درب ضد آب

 

ویژگی های چارچوب مناسب

در این مقاله به طریقه نصب درب داخلی ساختمان می پردازیم . چارچوب یکی از بخش‌های مهم است چرا که باعث نگه‌داری درب شود و نصب نادرست آن موجب می شود عملکرد درب مختل شود . چارچوب با جنس‌های مختلف هم چون چوبی و فلزی قابل تهیه هستند که برای نصب آن می‌توانید با کارشناسان مجموعه در چوبی تماس بگیرید .

چارچوب‌ها چون عمل نگه‌داری از درب را بر عهده دارند باید از جنس مناسبی باشند چرا که درب روی آن سوار خوهد شد . مقاومت ، دوام ، جنس مناسب از عواملی است که چارچوب با داشتن این ویژگی‌ها می تواند برای نصب گزینه مناسبی باشد .

نحوه نصب چارچوب درب

اولین قدم در طریقه نصب درب داخلی ساختمان که باید به آن اهمیت داد نصب چارچوب درب می باشد . انتخاب چارچوبی مناسب که بتواند وزن درب را تحمل و مقاومت خوبی داشته باشد بسیار مهم است . کارشناسان در چوبی شما را در این امر مشاوره خواهند داد . در ادامه به مراحل نصب چارچوب می‌پردازیم :

بهره ‌گیری از لغاز در نصب چارچوب

در نصب چارچوب در ابتدا ایجاد یک پیش برآمدگی به اندازه 5 سانتی متر مورد نیاز است که به آن لغاز می گویند . این ضخامت برابر با ضخامت درب است که بعد از روکوب و پشت کوب به ضخامت 10 سانتی متر خواهد رسید .

بهره ‌گیری از لغاز در نصب چارچوب

تنظیم توازن

بعد از استفاده از لغاز نوبت به بررسی توازن چارچوب است . باید توازن و صاف بودن همه بخش‌ها تنظیم شود تا چارچوب در جایگاه درست خود نصب شود . این عمل باید توسط شاغول انجام شود تا درستی اندازه‌ها قطعی باشد و مشکلی در ادامه کار پیش نیاید .

استفاده از فوم پلی اورتان

بعد از اندازه‌گیری‌ها و تنظیم جایگاه چارچوب ، باید یک فضای یک و نیم سانتی متری الی دو سانتی‌متری بین دیوار و چارچوب باشد تا توسط فوم پر شود . با پرشدن این فضا استحکام بین دیوار و چارچوب به دست می‌آید . برای بهترین نتیجه باید طریقه نصب درب داخلی ساختمان را فراگرفت.

نصب پشت ‌کوب و رو کوب

مرحله بعد از نصب چارچوب پشت‌کوب و روکوب است که برای جلوه ی بیشتر درب استفاده نمایید . در این مرحله می‌توانید توازن چارچوب را چک نمایید تا همه چیز طبق اصول پیش رفته باشد . برای نصب چارچوب و درب بهتر است از کارشناسان استفاده نمایید .

طریقه نصب درب داخلی ساختمان

بعد از نصب چارچوب نوبت به نصب درب می رسد . قبل از یاد گیری طریقه نصب درب داخلی ساختمان باید درب مناسب را با توجه به فضای مورد نظر تهیه نمایید . درب ها در سایزها و جنس‌های مختلف با توجه به نوع مکان قابل تهیه هستند .

نصب لولا

در ادامه طریقه نصب درب داخلی ساختمان را یاد می‌گیریم . لولا وزن درب را تحمل و امکان حرکت درب را ایجاد می‌نماید . در بالای درب از 2 لولا و در پایین درب از 1 لولا استفاده می‌شود . در بالای درب برای تحمل بیشتر وزن از 2 لولا استفاده می‌شود تا فشار کمتری به لولای پایینی وارد شود .

بعد از اتصال لولا به چارچوب باید محل اتصال به درب را مشخص کرد تا دقیقا لولا در جای خودش متصل شود . برای اتصال لولا باید از ابزاری برای برش محل مورد نظر استفاده کرد و لولا را در محل مورد نظر نصب نمود ، بعد از نصب محل اتصال را کاملا بررسی نمایید .

نصب درب به چارچوب

بعد از اتصال لولاها و مطمئن شدن از محکم بودن آن‌ها می‌توانید درب را برداشته و داخل چارچوب در جای خود قرار دهید و از طریق مغزی لولا‌ها را به هم وصل نمایید . بعد از نصب بررسی کنید که همه چیز هم ‌تراز است و درب به راحتی در فضای خود حرکت می‌نماید .

نصب درب به چارچوب

اتصال قفل و دستگیره

در مرحله اول باید محل مورد نظر را دقیق اندازه زد تا قفل در جای خود قرار گیرد . بعد از مشخص کردن محل مورد نظر ، آن محل توسط ابزار برش داده و قفل را نصب نمایید . دستگیره را نصب نموده و توسط مغزی محل مورد نظر را محکم کنید . پس از نصب از جای‌گیری درست قفل و دستگیره اطمینان حاصل نمایید .

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا اطلاعات کامل درباره ی طریقه نصب درب داخلی ساختمان به شما عزیزان داده شود تا بتوانید درب داخلی ساختمان را نصب نمایید . قبل از هر اقدامی اطلاعات کامل در مورد نوع درب مورد نیاز ، جنس درب ، اندازه ی درب و … به دست آورید تا نتیجه کار به بهترین شکل باشد .

مجموعه در چوبی با داشتن کادری مجرب و سابقه درخشان در تولید و نصب انواع درب می تواند شما را در نصب درب همراهی کند . این مجموعه همیشه سعی دارد تا بهترین خدمات را با قیمتی به صرفه در اختیار شما قرار دهد . برای دریافت مشاوره با مشاوران مجموعه تماس حاصل نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *