درب سرویس باید چه ویژگی هایی را داشته باشد تا طول عمر مفید آن بیشتر گردد؟

درب سرویس

درب سرویس های بهداشتی و درب حمام باید طوری باشد که در اثر رطوبت تخریبی نکند و نسبت به رسیدن رطوبت و آب مقاومت زیادی داشته باشد. در این صورت است که عمر مفید آن بیشتر خواهد شد. اگر درب سرویس بهداشتی و حمام مقاومت نداشته باشد در اثر رسیدن رطوبت به آن دچار پوسیدگی و زنگ زدگی می شود. درب های پی وی سی با داشتن مقاومت نسبی بالا برای این فضا ها بهینه سازی شده اند.

امروزه چون متراژ محل سکونت در حال کم شدن است و آپارتمان نشینی رو به افزایش است، متراژ سرویس های بهداشتی و حمام ها نیز کم می شود و درب سرویس و درب حمام ها بیشتر در معرض رطوبت و بخار آب قرار می گیرند پس باید درب سرویس از جنس هایی تولید شود که در برابر رطوبت و بخار آب مقاوم باشد. آب و رطوبت آن عناصری هستند که بیشترین تخریب را بر روی فلزات می گذارند، به همین علت است که غالبا استفاده از درب پی وی سی را توصیه میکنند. دربهای پی وی سی طول عمر مفید درب سرویس را بالا می برد. در خرید درب سرویس و حمام نه تنها باید به مقاومت درب در برابر رطوبت و بخار آب توجه نمود بلکه باید به قابلیت ترمیم آن  نیز دقت نمود.

درب سرویس بهداشتی و ضد آب

درب سرویس بهداشتی و ضد آب

انواع درب سرویس های بهداشتی و حمام:

در واقع یک درب سرویس بهداشتی و حمام باید ضد آب باشد یعنی در مجاورت با آب کمترین آسیبی را نبیند و خیال ما بابت ریزش آب روی درب از هر جهت آسوده باشد.

درب های پی وی سی: می توان از درب های اتاق که روکشی از جنس پی وی سی دارند به عنوان درب سرویس بهداشتی استفاده نمود. روکش کاری این نوع در ها به علت مقاومتی است که پی وی سی در برابر آب دارد.

پی وی سی با ضخامت حدود 16 میلیمتر را برای تولید کابینت ها، درب حمام و درب سرویس های بهداشتی، کابینت های زیر سینک آشپزخانه و … استفاده می کنند. خیلی از فروشنده ها با این ذهنیت که پی وی سی مقاومت بالایی دارد دربهای با روکش پی وی سی را به مشتریان به عنوان درب حمام و … معرفی میکنند اما باید دقت داشت دربهای با روکش پی وی سی مقاومت چندانی نسبت به آب ندارند زیرا لایه ی اصلی زیری آن ها از جنس درب ام دی اف است پس برای درب حمام و درب سرویس حتما از دربی که جنس آن ها کاملا از پی وی سی باشد بخرید.

نوع دوم درب ضد آب ABS است که برای درب سرویس ها و حمام از آنها استفاده می شود.

درب سرویس بهداشتی

درب سرویس بهداشتی

چون ابعاد حمام و دستشویی و مستر در آپارتمان ها کم است حتما در انتخاب نوع در آن ها باید دقت کافی را داشت. استفاده از درب ضد آب ABS برای مستر و حمام و سرویس بهداشتی بسیار مناسب است. درب های ضد آب ABS با کلاف های چوب روس و لایه داخلی 3 میل تولید می شوند که پس از تولید این نوع درب لایه ی ضد آب با چسب های مخصوص روی آن پرس و نصب می شود. همه ی قسمت های این نوع درب توسط لایه ی ضد آب ABS چسب کاری و رزین کاری می شوند در واقع کناره های درب که به آن قابلمه ی درب می گویند نیز کاملا با ضد آب ABS پوشیده و عایق می شوند تا در برابر رطوبت آسیب نبینند. درب ضد آب ABS به راحتی قابل شستشو است و در سایزهای مختلف و دلخواه تولید می شوند. این نوع در نه تنها کاملا ضد آب است بلکه ضد ضربه و ضد خش نیز می باشد.

درب های ضد آب GRP این نوع درب ها از مقاوم ترین نوع درب های فایبر گلاس به حساب می آیند. شیوه ی ساخت این نوع در ها به گونه ای است که در طراحی های آن ها محدودیتی ایجاد نمی کند. این نوع درب ها هم ضد آب اند و هم استحکام و مقاومت زیادی دارند.

 

انواع درب سرویس از جنس پی وی سی

انواع درب سرویس از جنس پی وی سی

 

مزایای استفاده از درب ضد آب برای سرویس های بهداشتی و حمام:

  1. قیمت مناسب
  2. امکان طراحی با یراق و ابزار آلات لوکس در صورت دستور مشتریان
  3. نصب سریع و آسان این نوع در
  4. استفاده از چارچوب های آماده و زیبا
  5. داشتن تنوع و زیبایی در طرح و رنگ های مختلف آن.

از درب چوبی بیشتر برای اتاق ها و درب های داخلی استفاده می شود، درب های ام دی اف نیز برای درب ورودی ساختمان و درب های اتاق استفاده می شوند. تنوع در جنس و رنگ انواع درب چوبی بالاست و این امر قدرت انتخاب برای افراد با سلیقه های مختلف را بالا می برد. برخی از درب های چوبی فضاهای خالی در وسط خود دارند که این موضوع قیمت آن ها را کمتر میکند درب های چوبی توپر قیمت بیشتری را نیز خواهند داشت.

منابع : https://thetoiletzone.com/types-bathroom-doors/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *