نصب درب چوبی در تهران

در چوبی

آموزش نصب درب چوبی اتاق و ساختمان

این روزه ها بسیاری از افراد اقدام به تعویض درب داخلی مخصوصا درب چوبی منزل خود می کنند.کهنه و قدیمی شدن ظاهر درب ،آسیب های چشمگیری که باعث ایجاد خط و خش به درب چوبی اتاق شده ،باعث می شود تا به فکر عوض کردن درب چوبی منزل بیافتیم.معمولا چهارچوب درب داخلی همه دارای اندازه های استاندار می باشند.درب چوبی از لولای درب چند سانت کوتاهتر می گیرند تا هنگام نصب لولا ها یک فضای باز چند سانتی ایجاد شود.قبل از نصب کامل درب داخلی باید چندین بار درب را بروی چهار چوب امتحان کنید.
برای نصب درب چوبی داخلی احتیاج به مهارت خاصی نیست. فقط کافیست اطلاعات متوسطی از ساخت و ساز داشته باشیم و کمی حوصله به خرج دهیم .

نصب درب داخلی چوبی

وسایل مورد نیاز برای نصب درب داخلی مداد برای علامت گذاری بروی درب چوبی ، متر برای اندازه گیری ، دریل ، سمباده،  چکش ، خط کش ، قفل و پیچ و ملزومات …که این وسایل قبل از نصب باید کنار میز کاری خود بگذارید.برای نصب درب چوبی باید ببینید که آیا چهارچوب نیاز به تعویض دارد یا خیر که مطئن شوید باید درب چوبی را با چهارچوب نصب شده خریداری کنید یا فقط نیاز به تعویض خود درب دارید.

وسایل مورد نیاز برای نصب درب چوبی

برای نصب درب چوبی شما به یک چکش و وسیله ای برای اندازه گیری نیاز دارید که یک متر مناسب می باشد. و وسیله ای برای بوجود آوردن سوراخ و پیچ کردن نیاز دارید که یک دریل شارژی مناسب است.
در مرحله بعدی نصب درب چوبی باید لولاهای درب را در جای مناسب بر روی درب نصب کنید. برای این کار شما باید درب را بر روی چارچوب قرار دهید و سپس با استفاده از یک مداد و با در نظر گرفتن مکان در نظر گرفته شده بر روی چارچوب برای لولاها نقاط دقیق مکان نصب لولاها را مشخص کنید.
اگر درب چوبی شما برای متناسب شدن اندازه به چوب بری رفته باشد باید در مکان لولاها که مشخص کرده اید. درب را بتراشید تا لولا در جای خود قرار گیرد.
این کار به این صورت انجام می پذیرد که ابتدا در را به طرف طول آن بر روی زمین قرار دهید و سپس لولا را بر جای خود قرار داده و با مداد دور تا دور آن را مشخص کنید.برای تراشیدن چوب در مکان لولاها شما می توانید از اسکنه یا قلم درز استفاده کنید.
اسکنه را بر روی خطوطی که برای لولا ها مشخص کرده اید قرار دهید و سپس با استفاده از چکش روی ته اسکنه بکوبید و درب را بتراشید.اطمینان حاصل کنید که مکانی که برای لولاها تراشیده اید کاملا سطح صافی داشته باشد. اگر سطح صاف نباشد ممکن است درب لق بزند.
سپس لولا را بر روی جای مناسب خود قرار دهید و پیچ ها را بر روی سوراخ های لولا قرار داده و با استفاده از دریل شارژی آنها را محکم کنید.اطمینان حاصل کنید که لولاها به درستی و به صورت کاملا محکم بر روی درب نصب شده باشند در غیر این صورت شما به رگلاژ درب چوبی نیاز پیدا می کنید.
برای نصب درب چوبی شما دو تکه از لولا را در اختیار دارید که یک قسمت مخصوص درب چوبی می باشد و قسمت دوم مخصوص چارچوب می باشد.این دو قسمت با استفاده از یک میله فلزی به هم متصل می شوند.
برای راحتی کار نصب درب چوبی هنگامی که درب بر روی زمین است و لولاهای قسمت درب نصب شده است.
اقدام به وصل کردن دو لولا با استفاده از میله فلزی کنید. چرا که به دلیل وزن درب چوبی و اینکه شما باید دقیقا مکان درب را دقیق قرار دهید تا میله فلزی در جای خود قرار گیرد. بهتر است که بر روی زمین ابتدا این کار را انجام دهید.
سپس درب را بلند کنید و در چارچوب قرار دهید و سپس لولای قسمت چارچوب درب چوبی خود را نیز با استفاده از دریل شارژی و پیچ ها بر روی چارچوب کاملا محکم کنید. تا کار نصب درب اتاقی تمام شود.

نصب درب چوبی

نصاب درب داخلی اتاق

به طور معمول، نصاب درب داخی ماهر می تواند درهای چوبی را طراحی و نصب و تعویض کنند. شما باید نصاب ماهری را برای ساخت و نصب و تعویض درهای چوبی و درهای اتاقی پیدا کنید تا متحمل خسارات بعدی نشوید. در پارکینگ و در ورودی منزل بسیار مهم است و باید درهای محکمی را نصب کرد تا امنیت این قسمت های خانه تامین شود. درب چوبی منزل باید محکم و ضد سرقت باشد.
شما باید در ابتدا، نصاب ماهری را یافته و نسبت به تعویض در منزل خود اقدام کنید. درب چوبی منزل شما هر چقدر که با کیفیت تر باشد به همان اندازه ماندگاری بیشتری خواهد داشت. درهای چوبی که با چوب های درختان گردو، راش ، نارون وچوب های محکمی ساخته شوند، ماندگاری بیشتری خواهند داشت. سعی کنید که در چوبی منزل خود را از بهترین چوب انتخاب کنید تا بعدها هزینه های بعدی را متحمل نشوید.
درب چوبی با پرداخت و رنگ کاری محکم تر شده و به مدت زمان زیادی دوام خواهد داشت. عوامل خارجی نباید ساختار در را تغییر دهد، دربهای چوبی بهترین و مناسب ترین عایق نسبت به گرما و سرماست و بر همین اساس در ورودی واحد آپارتمانی را با چوب درست می کنند. درهای چوبی می تواند از چوب های بازیافتی هم درست شود و همین امر می تواند در حفظ منابع طبیعی بسیار موثر باشد.

روغن کاری لولا درب و از بین بردن صدای جیر جیر درب داخلی

همه ما صدای لولاهای خراب را بارها شنیدیم و از شنیدنش بسیار آزار دیدیم اما تنها می توانیم با یک روغن کاری ساده این صدای گوش خراش را از بین ببریم. اولین سوالی که برای روانکاری لولا ها به وجود می آید این است که چه روغنی مناسب این کار است، روغن چرخ (چرخ خیاطی) بهترین جنس برای روغن کاری می باشد. این روغن در اکثر خرازی ها موجود است اما به تازگی روغن مخصوص این کار آمده است.
گاهی اوقات هم درصورت عدم دسترس روغن های فوق می توانید از صابون،روغن ماشین و یا حتی روغن خوراکی استفاده کنید. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در برخی موارد حتی با روغن کاری هم صدای صدای لولا از بین نمی رود در این مواقع شفت داخل لولا به احتمال زیاد خم شده، بنابراین قسمت تنظیم لولا شفت را از داخل لولا در بیاورید و با چکش آن را صاف نمایید.
نصاب درب داخلی چوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *