استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق

استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق

گاهی درب ورودی و اتاق به سبب قرار گیری در وسط و یا کناره چپ یا راست دیوار موجب ایجاد فضایی خالی در منزل می گردد و بی توجهی به آن همیشه احساس خلا را در این قسمت با خود به دوش می کشد و شما را مجبور به داشتن علم استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق خواهد کرد.

توجه داشته باشید که قسمت ورودی هر خانه، فضای ابتدایی است که هر شخص در بدو ورود با آن مواجه می گردد. به جرئت می توان گفت که این بخش معرف حال و هوای خانه بوده و سلایق صاحب آن مجموعه را فریاد می زند.

شاید وابسته به کاهش قدرت خرید یا به طور کلی شرایط حاکم اقتصادی حال حاضر می باشد که عموما منازل مسکونی با متراژ پایین تری نسبت به گذشته ساخته و طراحی می گردند. هدف ما از این اشاره تاکید بر اجرای طراحی داخلی بی نظیر در هر فضایی با وجود متراژ پایین است.

حال اگر فضای خالی ایجاد شده در کنار درب ورودی منزل شما هر چند با متراژی پایین رقم خورده است اما شانس این را دارید تا آن را به یک فیلتر مبدل سازید.

نقش مهم قسمت ورودی خانه

استفاده بهینه از فضای خالی کنار در ورودی و اتاق این جرقه را در ذهن شما خواهد زد تا برای جدا سازی فضا ها دست بکار شوید. در واقع باید همانند فیلتری قوی عمل کند. بدین ترتیب که اجازه ورود هیچگونه آلودگی را به فضای خانه ندهد و پیش زمینه لازم برای ورود و خروج اعضای خانواده را فراهم سازد.

پیاده سازی یک ایده ناب و جمع و جور در این قسمت اندک می تواند تا میزان قابل توجهی احترام به قوانین دکوراسیون داخلی را به رخ بکشد. به همان اندازه که قسمت خالی کنار درب ورودی نیازمند تدبیر به جهت اجرای صحیح است، این فضا در کنار درب اتاق نیز بدون دخالت در فضای داخلی آن، بر زیبایی و جذابیت دوچندانش می افزاید.

 

چه ایده‌ هایی می توان برای استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق بکار گرفت؟

البته که ایده های همه‌ی ما به جهت استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق وابسته به سلایق، بودجه مالی که در دست داریم، سبک حاکم و همینطور متراژ منزلمان متفاوت است. اما به صورت کلی چند مورد می تواند برای هر دو قسمت و توام با هر شرایطی مفید بالفایده تلقی گردد:

  • تعویض یا رنگ‌آمیزی درب ورودی
  • تزئین نمودن این قسمت با گیاهان عظیم الجثه یا گلدان های دیوار کوب ظریف
  • اجرای نورپردازی متفاوت نسبت به سایر بخش های خانه
  • ایجاد قفسه و یا کمد به جهت نگهداری اشیا مختلف یا تزئینی
  • قرار دادن نیمکت کوچک و تلفیق آن با تابلوهای خانوادگی دیواری،( به طور کلی ایجاد یک فضای دنج)

اما در این میان؛ چند ایده ناب، کم هزینه و حتی متناسب با محدویت فضایی، همیشه راهگشا بوده و هر سلیقه را پاسخ می دهد.

بیشتر بخوانید: درب ضد سرقت ایرانی

چند ترفند ساده برای استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق

آیتم های زیر ترفند های ساده ای هستند، که در بهره وری بهینه از فضای خالی کنار درب به ما کمک می کنند؛

·         استفاده از آباژور یا میز

ما قصد داریم در این فضاها قانون استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق را به گونه ای اجرایی سازیم که علاوه بر افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی، از این قسمت هرچند کوچک به خوبی بهره مند گردیم. برای مثال استفاده از آباژور ها علاوه بر فاخر جلوه دادن دکوراسیون داخلی به افزایش روشنایی فضا نیز کمک می‌کند.

·         نقش آفرینی مجسمه ها

تندیس ها و یا مجسمه ها در هر سایز و یا ابعادی که باشند همیشه جایگاه ویژه ای را در وسایل تزئینی از آن خود می سازند. این المان ها تاریخی کهن دارند که وابسته به تغییر در مد و دکوراسیون، متحمل تغییر قابل توجهی گشته اند. برای استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق می توانید دست به دامان مجسمه های متعدد گردید و بر زیبایی دو چندان منزلتان بیش از پیش بیفزایید.

کمک گرفتن از تابلوهای نقاشی و طرح های هندسی می تواند طرحی نو و تکرار ناپذیر را به جریان درآورد. این اشکال و طرح ها می تواند روی دیوار به رقص درآید یا در صورت وجود فضای کافی روی یک میز کوچک در گوشه مدنظر به ترتیب کنار هم چیده شوند.

برای مثال چنانچه سعی در پر کردن فضای کنار درب اتاق کودک با نوجوان دارید، می توانید پازل های تکمیل شده توسط خودشان را قاب و به این دیواره ها با ترتیبی جذاب متصل نمایید. با این کار به جرئت میتوان گفت به قوانبن استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق حاذق آمده اید.

·         آینه نگاری مناسب

این روزها آینه ها به عنوان المانی جذاب و مورد پسند همگان در ردیف پیشنهادات ابتدایی طراحان داخلی قرار می گیرد. استفاده از آینه ها در اشکال و سایزهای متعدد علاوه بر زیباسازی هر نوع فضایی، سبب بزرگ تر به نظر رسیدن آن می گردد. برای مثال چنانچه برای استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق، از آینه کمک بگیریم، فضایی را به جهت خروج افراد و آماده سازی ظاهری آن ها فراهم خواهیم کرد.

 

 

·         بکارگیری ساعت

روتین ترین انتخاب برای استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاقف استفاده از ساعت دیواری و ایستاده به جهت پوشاندن فضای خالی و بدون استفاده کنار درب ورودی و اتاق منتهی می گردد.

این اکسسوری علاوه بر زیبایی، صاحب کارایی قابل قبولی هست. در یک کلام ساعت نیاز هر خانه ای هست پس چرا با یک تیر دو نشان نزنیم و علاوه بر آفرینش زیبایی، نیاز خود را به این اکسسوری برطرف ننماییم.

کلام پایانی

در این مبحث سعی نمودیم تا راهکارهای متعددی را به جهت استفاده بهینه از فضای خالی کنار درب ورودی و اتاق، ارائه بدهیم. اما تا به این قسمت مبحث، به این موضوع اندیشیده اید که در کنار این فضا یک المان اصلی چون درب تعبیه گشته است که عدم تطابق رنگی آن و سبک نامناسبش می تواند تمام برنامه ریزی هایتان را برای این قسمت از فضای خانه به هم بریزد.

خوشبختانه در حال حاضر مدل های جذاب و بی نظیری از درب های ضد سرقت روانه بازار شده اند که علاوه بر حاکم نمودن امنیت کامل، تصویری فاخر و مجلل را به خانه می بخشد.

البته به رخ کشیدن این همه زیبایی تنها به درب ورودی خلاصه نمی شود و درب های چوبی اتاق خواب ها را نیز پوشش می دهد. شرکت تولید در چوبی یکی از مجموعه های فعال در این حوزه می باشد که به احترام همراهی همیشگی شما مشتریان عزیز و حسن انتخابتان، زیباترین، مرغوبترین و اقتصادی ترین محصولات مشابه را در اختیارتان قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *