بازکردن درب ضد سرقت توسط سارقان به چه عواملی بستگی دارد؟

بازکردن درب ضد سرقت توسط سارقان به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از مهمترین مواردی که هر یک از از ما در زمان یافتن منزل مسکونی و یا تجاری بدان توجه ویژه ای به خرج می دهیم، حاکم بودن امنیت کافیست که بیشترین میزان را درب منزل عهده دار است. به همین سبب درب های ورودی قدیمی یکی پس از دیگری حذف و درب ضد سرقت در زمره انتخاب ابتدایی قرار می گیرد.

اما گاهی سارقان با شگردهای دستبردی ویژگی های آن را زیر سوال می برند. در این مبحث تا به پایان کنار ما باشید تا پاسخ ابهاماتتان را از این موضوع که بازکردن درب ضد سرقت توسط سارقان به چه عواملی بستگی دارد را بدست آورده و با کاستن این احتمالات آشناییت یابید.

شرکت های فعال و صاحب تجربه در این حوزه همیشه سعی داشته اند تا با ارتقا قفل های مورد استفاده در درب ها و تقویت سایر آپشن های آن، همواره بر میزان امنیت محل سکونت و اشتغال هر فرد افزوده و بر احساس آرامش آن بیافزاید.

نقاط ضعف درب ضد سرقت

در حال حاضر گروهی از تولیدکنندگان، هدف نهایی خود را بر تولید درب ضد سرقت اقتصادی متمرکز ساخته اند. از همین رو در طی روند تولید به منظور کاهش هزینه ها، از ارزانترین متریال موجود در بازار داخلی و یا وارداتی استفاده می کنند.

به همین ترتیب نقاط ضعف متعدد در هر یک از آن ها، بر شانس سارقان برای ورود به هر مجموعه می افزاید. حال با ۳ مورد دخیل برای پاسخ به این موضوع که بازکردن درب ضد سرقت توسط سارقان به چه عواملی بستگی دارد؛ آشناییت خواهیم یافت:

 

نقاط ضعف درب ضد سرقت

·         تخریب کامل پنل درب :

استفاده از نوع ورق فلزی در روند تولید و تعبیه آن در قسمت پنل درب، صاحب اهمیت قابل توجهی می باشد. در روند تولید درب های اقتصادی که در قسمت بالا از آن ها یاد نمودیم، برای تحقق هدف اقتصادی که در سر می پرورانند، از نوعی ورق نازک و ضخامت اندک استفاده می شود.

از همین رو با دور از حیرت نیست که به واسطه ضربه شکسته شود. سارق زمانی که برای ورود به خانه مصمم باشد، مطمئنا از شکستن درب هم نخواهد گذشت.

·         مغزی قفل درب :

در تلاش‌های پاسخ به سوال بازکردن درب ضد سرقت توسط سارقان به چه عواملی بستگی دارد؛ بی شک استفاده از مغزی یا قفل خوب به جهت دفع هر نوع اتفاقی، مهمترین پاسخ و راهکاری نتیجه بخش محسوب می گردد. متاسفانه اما در عین واقعیت، قفل های ارزان قیمت از اعتبار کافی به جهت ساپورت درب برخوردار نیستند.

اما برخی از قفل های ضد سرقت تولید شده توسط شرکت های مطرح و صاحب نام در این حوزه، دارای مرغوبیت بالا و زبانه های بلند و محکمیست که از احتمال موفقیت سارق را می کاهد.

بیشتر بخوانید: درب ضد سرقت ایرانی

·         لولای درب :

اگر در این حوزه صاحب دانش اندکی باشید، می دانید که لولاهای درب های ضد سرقت باید به واسطه قابلیت جوش به چارچوب متصل گردند.

استفاده از لولاهای نامناسب برای هر یک از این درب ها، بر احتمال باز شدن آن، و جداسازی کامل از چهارچوب و در نتیجه موفقیت بازکردن درب ضد سرقت توسط سارقان می افزاید. بنابراین تقویت چند مورد احتمال شکسته شدن حضار درب ضد سرقت را به حداقل می رسانند که عبارتند از:

  • استفاده از ورق فولادی صاحب کیفیت و مرغوبیت مورد نیاز
  • نصب درب در دل چهارچوب های فلزی وابسته به لولای آهنی
  • تعبیه قفل های ضد سرقت با دارا بودن ساختاری کاملا متفاوت در قیاس با قفل های معمولی

ذ

انواع روش‌های باز کردن درب ضد سرقت توسط سارقین

در این قسمت قرار است قسمت عمده ای دیگر از پاسخمان را به جهت مواجه با ابهام بازکردن درب ضد سرقت توسط سارقان به چه عواملی بستگی دارد را در اختیارتان قرار بدهیم.

سارقین دست به دامان ترفندهای متعددی برای باز نمودن درب ضد سرقت و ورود به منازل می شوند که متداول ترین آن ها به قرار زیر هست:

·         از طریق دیلم کردن درب ضد سرقت:

آری متداول‌ترین شیوه برای بازکردن درب ضد سرقت توسط سارقان ، دیلم کردن آن هاست. البته که این مورد هم هماننده سایر تهدیدات قابل حل بوده و با افزایش ایمنی هر احتمالی که خنثی نمود.

·         وارد کردن آسیب به قفل:

شیوه دیگری که در قالب مدرن‌ترین شیوه ورود به منزل توسط سارقین قرار می گیرد، از راه آسیب زدن به قفل در است. وابسته به این شیوه، سارق با وارد ساختن ضربه‌های متوالی و کارساز به قفل، موجب شکستگی در سیلندر آن گشته و سپس سیلندر خود را جایگزین سیلندر قبلی کرده و به سهولت و با کلیدی مرتبط به آن درب را باز می کنند.

ناگفته نماند که پیاده سازی ترفند ۲ روی تمامی در ها به ویژه تولید شده از سوی یک مجموعه مطرح و صاحب تخصص کافی در این حوزه امکان پذیر نمی باشد.

چهارچوب مستحکم درب مانعی برای ورود سارقان

چنانچه در چالش بازیابی جوابی کامل و بی نقص برای سوال بازکردن درب ضد سرقت توسط سارقان به چه عواملی بستگی دارد در حال دست و پنجه نرم کردن، می باشید؛ باید بدون هیچ چون و چرا استفاده از دیلم را به عنوان رایج ترین شیوه حال حاضر نام ببریم.

البته که درب های ضد سرقت به خودی خود محصولی تمام و کمال به جهت حفظ امنیت افراد است اما بازهم افراد این شرایط را دارا هستند که وابسته به نوع نیاز خود و بودجه مالی که در اختیار دارند، آپشن مضاعفی را بدان بیفزایند.

برای مثال یکی از عناصر با هدف افزایش امنیت بیشتر، ایجاد نمودن لبه ای با سایز یک سانتی متر بر قسمت چهارچوب درب است بدین ترتیب که اثری از کمترین فضایی میان درب و چهارچوب به چشم نخورد. عدم وجود این فضا شانس سارق را حتی با متوصل گشتن به شیوه دیلم گاهی به صفر می رساند.

 

چهارچوب مستحکم درب مانعی برای ورود سارقان

کلام پایانی

در این مبحث سعیمان بر آن بود که با پاسخی چند بعدی در برابر ابهام بازکردن درب ضد سرقت توسط سارقان به چه عواملی بستگی دارد؟ تمامیت آگاهی های لازم را اختیار شما قرار دهیم. بدین ترتیب که راهکارها و نکات متعددی را برای افزایش ایمنی در برابر ورود سارقین معرفی داشتیم.

از جمله این راهکارها ایجاد حریمی چون نصب درب ضد سرقت اورجینال و صاحب مرغوبیت و کیفیت قابل توجه است.

مجموعه در چوبی به عنوان یکی از معتبر ترین مراکز تولید و عرضه درب های ضد سرقت و چوبی توانسته است به پاس همراهی سالیان مدید شما توانسته علاوه بر رقم زدن آرامش خیال شما، تنوع بی نظیری را به جهت انتخاب محصول مورد علاقتان رقم زند.

و بار دیگر با رفع نگرانیتان در باب بازکردن درب ضد سرقت توسط سارقان سبب نقش بسته شدن لبخند رضایت در چهره شما گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *