تفاوت درب ضد سرقت چوبی و فلزی

تفاوت درب ضد سرقت چوبی و فلزی

ساخت و بهره گیری از درب های ضد سرقت در طول دو دهه اخیر بسیار رواج پیدا نموده است . به همین دلیل در این مقاله از در چوبی اطلاعات کاملی را در رابطه با تفاوت درب ضد سرقت چوبی و فلزی در اختیارتان قرار خواهیم داد .

اگر تمایل دارید که درب منزل خود را تعویض نمایید و به فکر استفاده از درب های ضد سرقت هستید . در این صورت در زمان مراجعه به بازار با طیف وسیعی از مدل ها مواجه خواهید شد . هر یک از این درب ها از ویژگی و قابلیت های امنیتی متعددی برخوردار هستند .

مکانیزم این نوع از درب پیچیده بوده و باز نمودن آن ها به راحتی امکان پذیر نمی باشد . به همین دلیل امروز افراد به سمت تعبیه این نوع از درب ها در واحد های آپارتمانی و منازل ویلایی خود نموده اند .

بهترین نوع درب ضد سرقت

بهتر است در ابتدای مقاله تفاوت درب ضد سرقت چوبی و فلزی نگاه مختصری به بهترین نوع درب ضد سرقت داشته باشیم . خصوصیت اصلی درب های ضد سرقت را می توان به امنیت آن ها اختصاص داد . این درب ها تحت فرآیند پیچیده تولید و با بهره مندی از قفل های دیجیتال می تواند منجر به افزایش دو چندان امنیت شوند .

در وهله اول ، اهمیت دارد که شما با توجه به شرایط و موقعیت اقدام به انتخاب و تهیه درب ضد سرقت نمایید . به این معنا که صرفاً نمی توان یک مدل مخصوص از این درب ها را مناسب ترین انتخاب برای هر موقعیت و شرایطی به شمار آورد .

برای مثال درب های چوبی بدون شک برای درب ورودی انتخاب مناسبی نمی باشد . چرا که به راحتی پوسیده و دچار شکستگی شده و هر فردی می تواند با وارد نمودن ضربه وارد ساختمان گردد .

در حقیقت پارامتر های متعددی را می توان نام برد که سبب انتخاب مناسب ترین نوع درب ضد سرقت برای یک موقعیت معین می گردد .

به همین دلیل تاکید می کنیم به هنگام انتخاب بهترین نوع درب سرقت سرقت به فاکتور های همچون جنس ، اعتبار برند ، در نظر گرفتن معیار و استاندارد های امنیتی ، طراحی ، قیمت اقتصادی ، هارمونی و … دقت نمایید .

بهترین نوع درب ضد سرقت

بهترین جنس درب ضد سرقت

در مقوله تفاوت درب ضد سرقت چوبی و فلزی باید بیان کنیم که با وجود اینکه درب های چوبی در زیبایی و جذابیت همتا ندارند ؛ ولیکن در مبحث امنیتی نیاز است که محتاطانه عمل نماییم . از اینرو سازندگان به سراغ ترکیبی از فلز و چوب و یا تمام فلز می روند .

در حقیقت فلز به عنوان بخش اصلی بوده و در این درب ها از چارچوب فلزی استفاده می گردد . بر حسب استاندارد در اغلب موارد ضخامت بیست و پنج میلی متر برای فریم و ضخامت صفر ممیز هفت میلی متر برای ورق بکار رفته در لنگه در نظر گرفته می شود .

تاکید بر رعایت این استاندارد ها به این دلیل است که درب بتواند در برابر ضربات و دیلم سارقان دوام بیاورد . در کنار این مورد توجه به کیفیت یراق آلات بکار رفته بسیار اهمیت دارد . از مهم ترین یراق آلات می توان به قفل اشاره نمود .

محصولات : درب داخلی

 

برای تست و ارزیابی کیفیت قفل ، می توانید به نام کمپانی سازنده و اصالت کالای خریداری شده دقت کنید . اگر ظاهر درب های فلزی را نمی پسندید . می توانید از مدل های روکش دار استفاده نمایید . درب های ضد سرقت با رویه CNC از منظر زیبایی در اولویت قرار داشته و البته گران نیز هستند .

تفاوت درب ضد سرقت چوبی و فلزی از نظر قیمت

در اولین وارسی تفاوت درب ضد سرقت چوبی و فلزی به قیمت بَر خواهیم خورد . در حالت کلی درب های فلزی در مقایسه با درب های چوبی قیمت مناسب تری دارند .

پارامتر های بسیار در تعیین قیمت نهایی درب ضد سرقت نقش دارند ؛ برای مثال نوع پوسته منجر به تغییر قیمت شده و اگر انتخاب شما درب با روکش تمام چوب باشد هزینه بیشتری را پرداخت خواهید نمود .

علاوه بر این ، مواردی همچون ضخامت لایه فولاد ، نوع قفل و … در تعیین قیمت نقش دارند .

تفاوت درب ضد سرقت چوبی و فلزی از نظر امنیت

درب های ضد سرقت امنیت بالای را به همراه خواهند آورد .‌ برای افزایش امنیت در درب های فلزی می توان تعدادی قفل چند زبانه تعبیه نمود و عملکرد آن را شبیه به گاوصندوق نمود . به همین دلیل این نوع از درب ها امنیت بالای را به ارمغان می آورند .

البته این موضوع به این معنا نیست که درب های ضد سرقت چوبی عملکرد ضعیفی در مبحث امنیت دارند . بلکه لایه های فلزی بکار رفته در این درب ها در کنار قفل های هوشمند منجر به افزایش مقاومت و در نتیجه امنیت آن ها می گردد .

تفاوت درب ضد سرقت چوبی و فلزی از نظر تنوع

چنانچه که اگر بخواهیم از لحاظ تنوع به تفاوت درب ضد سرقت چوبی و فلزی بپردازیم . به خوبی پی خواهیم برد که درب های چوبی در مدل ها متعددی تولید می شوند . برای مثال قابلیت رنگ پذیری آن موجب شده در رنگ های مختلفی ساخته و از اینرو به راحتی با دیگر بخش های منزل هماهنگ می گردد .

تولید کنندگان می توانند به سهولت نقش و طرح مورد نظر را بر روی آن ایجاد کنند . در صورتی که در درب های ضد سرقت فلزی با تنوع بسیاری روبرو نمی باشیم و اغلب طرح های ساده ای را شاهد هستیم . علاوه بر این عایق صدا و دما نبوده که البته با استفاده از رویه های چوبی می توان آن را رفع نمود .

تفاوت درب ضد سرقت چوبی و فلزی از نظر تنوع

کلام پایانی

درب های ضد سرقت به دلیل افزایش سطح امنیتی از محبوب ترین درب های تولیدی هستند . در این میان خرید و انتخاب یک محصول با کیفیت و قیمت اقتصادی کار دشواری می‌باشد .

در چوبی ، انواعی از مدل های درب ضد سرقت را تولید و به بازار عرضه می کند . شما به سهولت می توانید از طریق شماره موجود در وب سایت ، با کارشناسان مجموعه ارتباط بگیرید تا با دریافت مشاوره مناسب ترین درب را انتخاب نمایید .

امیدواریم این مقاله تفاوت درب ضد سرقت چوبی و فلزی برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *