درب ضد آب برای استفاده در بیمارستان‌ها

درب ضد آب برای استفاده در بیمارستان‌ها

درب ضد آب برای استفاده در بیمارستان باید به گونه‌ای ساخته شود تا در برابر نفود بخار و رطوبت مقاومت کند . همینطور باید از بیرون رفتن بخار و رطوبت به محیط‌های پشت درب ممانعت کند .

درب ضدآب چیست ؟

اگر به دنبال درب ضد آب برای استفاده در بیمارستان هستید ، نخست باید بدانید که این درب چیست و چه ویژگی‌ها و تفاوت‌‌‌هایی با سایر درب‌ها دارد . ما اینجا هستیم تا شما را با این درب‌ها اشنا کنیم . درب ضد اب دربی است که از مواد مقاوم در برابر رطوبت و نفود بخار ساخته شده ؛ از این رو مقاومت بسیار بالایی دارد .

درب ضد اب برای استفاده در بیمارستان‌ها از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با درب‌های معمولی ندارند ولی متریال میانی و روکش آنها کاملا متفاوت از درب‌های چوبی است . مواد اولیه این درب‌ها نیز از چوب است اما دارای پوششی مقاوم در برابر رطوبت و بخار می‌باشند . با این تعریف درب ضد آب برای بیمارستان ، هتل ، خانه‌های مسکونی ، آشپزخانه‌ها و … کاملا ضروری است .

درب ضدآب چیست ؟

برای اطلاع از قیمت ها تماس بگیرید: 09397887724

نحوه ساخت درب ضد آب برای بیمارستان

درب ضد اب برای استفاده در بیمارستان‌ها با چندین شیوه ساخته می شود تا خاصیت ضد اب و ضد بخار داشته باشد ، متداول‌ترین روش اعمال پوشش ضد آب روی درب‌های چوبی است . پوشش‌های ضد آب تنوع بسیار بالایی در طرح ، رنگ ، مواد نهایی و لایه‌های میانی درب چوبی را دارند . در ادامه مطلب این پوشش ‌ها را با هم بررسی می‌کنیم .

پوششpvc : پوشش pvc یکی از بهترین و رایج‌ترین مواد برای ضد آب کردن درب‌های چوبی است . pvc یک متریال مصنوعی است که در برابر نفوذ آب و عبور بخار به محیط بیرونی مقاومت بسیار بالایی دارد .

خاصیت ضد آبی این ماده نسبت به سایر متریال بسیار بالاست ؛ از این رو درب ضد آب برای استفاده در بیمارستان‌ها نیز اغلب از این ماده ساخته می‌شود . درب ضد آب با روکش pvc در سرویس بهداشتی ، حمام و آشپزخانه‌های بیمارستان که رطوبت و بخار بالایی دارد استفاده می‌شود .

درب ضد اب با دو هدف دوام بالای درب‌ها و عدم نفوذ بخار و رطوبت ( آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام ) برای حفظ دما و رطوبت محیط بیمارستان نصب می‌گردد .

پوشش رزین : یکی دیگر از متریالی که برای ضد آب کردن درب‌های چوبی استفاده می‌شود ، رزین نام دارد . رزین یک ماده شیمیایی بی رنگ است که انعطاف بسیار بالایی دارد .

متریال رزین با ترکیب ماده‌‌ای به اسم هاردنر تغییر حالت داده و از حالت مایع به جامد در می‌آید ، پس از این ترکیب یک روکش شفاف و جامد حاصل می‌شود که با کشیده شدن روی درب‌های چوبی ، خاصیت ضد آبی به آن می‌بخشد .

رزین نیز همانند PVC در درب ضد آب برای استفاده در بیمارستان‌ها یا هر مکان دیگری به کار گرفته می‌شود ، اما ایراد آن قیمت بالاتر نسبت به پوشش‌های پلاستیکی و پس‌وی‌سی است .

کاربرد درب ضد آب برای استفاده در بیمارستان‌ها

طبیعی است که یکی از اصلی ترین کاربردهای درب ضد آب در جاهایی است که محیط مرطوبی دارند و امکان نفوذ آب به داخل چوب وجود دارد .

همانطور که در مباحث بالا نیز بارها به این مطلب اشاره کردیم ، درب ضد آب در محیط‌های مرطوب بیمارستان‌ها به کار گرفته می‌شود . درب ضد آب برای استفاده در بیمارستان‌ها از هزینه اضافی برای خرید مجدد درب چوبی ممانعت می‌کند ؛ از این رو در زمان ساخت و ساز بیمارستان‌ها روی این درب‌های ضد آب ( یکبار برای همیشه ) سرمایه‌گذاری می‌شود .

این درب‌ها حتی در شهر‌های شمالی ایران که رطوبت بالایی دارند ، در نقاط مختلف محیط‌های درمانی ، اداری و مسکونی استفاده می‌شوند و نصب ان‌ها محدود به سرویس بهداشتی و آشپزخانه نیست . در زیر به محیط‌هایی که از این درب در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود به طور مختصر اشاره می‌کنیم .

آشپزخانه بیمارستان‌ها :

آشپزخانه بیمارستان‌ها یکی از مکان‌هایی است که در آن رطوبت و بخار زیادی وجود دارد ، بخار‌هایی که در جریان میزان زیاد پخت و پز در آشپزخانه بیمارستان‌ها ایجاد می‌شود ، در مدت زمان کوتاهی به درب‌های چوبی معمولی نفوذ کرده و سبب تورم درب‌ها می‌شود که پیامدهایی چون شکسته شدن ورق‌های چوبی درب ‌ها و عدم درست بسته شدن ان‌ها را در پی دارد .

همینطور بخار ناشی از آشپزی در بیمارستان‌ها تعادل دمایی و رطوبتی را در این محیط‌ که ارزش بسیار بالایی دارد را به هم می‌ریزد ؛ از این رو درب ضد آب برای استفاده در بیمارستان‌ها باید به دقت بالایی و متناسب با استانداردهای ملی ساخته شود .

سرویس‌های بهداشتی بیمارستان‌ها :

سرویس بهداشتی یکی از مکان‌های ضروری در بیمارستان‌هاست که در هر اتاقی یک یا چند سرویس بهداشتی و حمام قرار دارد . درب ضد اب برای استفاده در بیمارستان‌ها باید ویژگی‌هایی چون عایق آب ، صدا و بخار را داشته باشد . درب چوبی ضدآب تمام این ویژگی‌ها را دارد و تا سالیان سال دوام می‌آورد .

با نصب درب ضد آب در سرویس بهداشتی و حمام بیمارستان‌ها دیگر نگران مشکلاتی چون قارچ ، کپک زدگی ، تعویض درب‌ها که آرامش بیماران را به هم می‌ریزد ، نخواهید بود ، همچنین با توجه به حفظ بهداشت این محیط ، تمیزی و شستشوی آن بسیار آسان است . برای خرید درب ضد آب برای استفاده در بیمارستان در ادامه مطلب با ما همراه شوید .

خرید درب ضد آب برای استفاده در بیمارستان‌ها

انتخاب درب ضد آب کار آسانی نیست ؛ متاسفانه در بازار بسیاری از تولید کنندگان و فروشندگان ادعا دارند که درب‌های تولید شده یا عرضه شده آنها تمام ویژگی‌های یک درب ضد آب برای استفاده در بیمارستان‌ها را دارند اما پس از مدت کوتاهی این درب‌ها همانند درب معمولی دچار کپک ، شکستگی و تورم می‌شوند .

بهترین کار این است که این درب‌ها را از شرکت‌های معتبر همانند شرکت در چوبی خریداری نمایید تا علاوه بر خرید درب ضد اب استاندارد از مزایای قیمت ارزان و نصب آسان نیز بهره‌مند گردید .

خرید درب ضد آب برای استفاده در بیمارستان‌ها

در پایان

شرکت در چوبی یکی‌ از شرکت‌های معتبر در زمینه ساخت درب‌های ضد اب برای محیط‌های گوناگون از جمله بیمارستان‌ها می‌باشد . این شرکت از متریال درجه یک و مقاوم در برابر رطوبت و بخار استفاده می‌کند و علاوه بر پوشش درجه یک ، از یراق آلات عالی برای درب ضد آب مکان‌های عمومی استفاده می‌کند .

با توجه به اینکه درب‌های نصب شده در این مکان‌ها نسبت به اماکن خصوصی بیشتر باز و بسته خواهند شد و یراق آلاتی چون دستگیره نیز باید دوام بالایی داشته باشند . اگر قصد خرید و نصب درب ضد آب برای استفاده در بیمارستان‌ها را دارید با تیم پشتیبانی سایت در چوبی تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *