درب چوبی با چهارچوب فلزی

درب چوبی با چهارچوب فلزی

یکی از مهم ترین اِلمان های که امروزه در طراحی داخلی پر اهمیت شمرده می شود ، درب چوبی با چهارچوب فلزی می باشد . چرا که به خوبی می توانند زیبایی محیط خانه را تحت تاثیر قرار دهند .

این مدل از درب ها با ظاهر لوکس خود جذابیت بصری فوق العاده زیبایی را ایجاد می نمایند . امّا با این حال در زمان خرید ممکن است سوالات متعددی همچون آیا استحکام درب با چهارچوب چوبی بهتر است یا فلزی؟ برایتان ایجاد گردد .

ما در این مقاله از در چوبی تمایل داریم اطلاعات کاملی را در خصوص درب چوبی با چهارچوب فلزی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

درب چوبی با چهارچوب فلزی

انواع جنس چهارچوب درب

چهارچوب چوبی از گذشته مورد استفاده قرار گرفته چرا که شکل دهی و ساخت آن بسیار آسان بوده و ارزان قیمت نیز می باشند . اگر سری به خانه های قدیمی زده باشید متوجه خواهید شد که تمامی درب ها دارای فریم چوبی هستند . امّا بزرگترین عیب این نوع از چهارچوب ها این است که با گذشت زمان به سهولت دچار پوسیدگی و خرابی شده و عوامل طبیعی همچون رطوبت دوام آن را کاهش داده و در نهایت موجب سست شدن این نوع از درب ها می گردد .

از سوی دیگر در مبحث امنیتی نیز جای درنگ داشته و عملکرد ضعیفی را از خود نشان داده است . با پیشرفت و گسترش صنعت از ترکیبات متعددی همچون زرین و چوب ، چهارچوب تقویت شده با روکش فولاد ، پشم شیشه و آلومینیوم ، فایبر گلاس و … برای افزایش استحکام و دوام درب ها استفاده شده است .

محصولات : درب ضد آب

 

امّا با این حال هیچ کدام از این موارد به اندازه درب چوبی با چهارچوب فلزی قابل اطمینان نبوده و گذر زمان و تحت فشار نمی تواند زیبایی و استجکام آن را درگیر نماید . از اینرو ارزش هزینه کردن را دارد ‌.

ساخت این نوع از چهارچوب ، در گذشته با مشکلاتی همراه بوده امّا امروزه وجود ماشین آلات و دستگاه های پیشرفته موجب راحت تر شدن پروسه تولید گشته است ‌.

درب با چهارچوب فلزی بهتر است یا درب با چهارچوب چوبی ؟

 در حالت کلی درب ها در دو گروه درب با چهارچوب فلزی و درب با چهارچوب چوبی قرار می گیرند . افراد با توجه به سلیقه و دکوراسیون خود به سراغ یکی از آن ها می روند . امّا باید توجه داشت که هر کدام از این درب ها ویژگی و معایب دارند که اطلاع از آن ها می توانند انتخاب را برای شما عزیزان راحت تر نماید.

در ادامه مقاله به شرح کامل این مبحث خواهیم پرداخت .

  • در مقوله استحکام و ایمنی بدون شک درب با چهارچوب فلزی در اولویت قرار دارد .
  • در خصوص زیبایی و تنوع بدون شک درب چوبی انتخاب مناسب تری خواهد بود .
  • درب با چهارچوب فلزی از قیمت مناسب تری نسبت به درب های چوبی برخوردار هستند . البته این موضوع به کیفیت چوب بکار رفته نیز بستگی دارد .
  • هزینه مربوط به نصب درب چوبی با چهارچوب فلزی بسیار مناسب تر می باشد .

با توجه به موارد بیان شده می توان این نتیجه را استنباط نمود که نیاز و سلیقه افراد در انتخاب تعیین کننده خواهد بود .

درب با چهارچوب فلزی بهتر است یا درب با چهارچوب چوبی ؟

مزیت های درب چوبی با چهارچوب فلزی

از مهم ترین مزیت های درب چوبی با چهارچوب فلزی می توان به موارد زیر اشاره نمود؛

  • درب چوبی با چهارچوب فلزی را می توان به سهولت رنگ آمیزی نمود و البته در صورت آسیب می توان آن را ترمیم نمود .
  • از استحکام بالای در برابر حشرات موذی و عوامل طبیعی که منجر به پوسیدگی می گردد برخوردار می باشد .
  • انتخاب این نوع درب ها برای سرویس های بهداشتی یک گزینه ایده آل به حساب می آید چرا که رطوبت نمی تواند آسیبی به آن وارد نماید .
  • در صورت استفاده از رنگ های پلی اورتان هیچ گونه آلودگی و گرد و غباری را جذب نموده و دوام و مقاومت آن چند برابر افزایش خواهد یافت .
  • قیمت اقتصادی .

قیمت درب چوبی با چهارچوب فلزی

قیمت درب تمام چوب با چهارچوب فلزی بر حسب فاکتور های مختلفی مشخص می گردد . از مهم ترین این عوامل می توان مواردی همچون چگونگی جوشکاری ، طراحی و ظرافت کار ، ضخامت و قطر پروفیل چهارچوب ، محل قرار گیری و نوع قفل را نام برد .

از سوی دیگر کیفیت چوب مورد استفاده تأثیر مستقیمی بر روی قیمت داشته و به طرز چشمگیری موجب افزایش قیمت می گردد . به دلیل وجود نوسان در گستره بازار نمی توان قیمت دقیقی را اعلام نمود .

مجموعه در چوبی تولید کننده انواع درب های ضد سرقت ، چوبی و … بوده و همواره در تلاش است که خدمات بهینه ای را به مشتریان خود ارائه نماید . برای اطلاع از قیمت درب چوبی با چهارچوب فلزی می توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید .

کاربرد درب چوبی با چهارچوب فلزی

تولید کنندگان برای درب های ضد سرقت و داخلی ساختمان به سراغ چهارچوب فلزی با قطر متفاوت می روند . دلیل آن نیز مقاومت و دوام بالای این نوع از چهارچوب ها می‌باشد که به راحتی شکسته نشده و یا با یک ضربه از جا کنده نمی شوند .

لازم به ذکر است که عرض این فریم ها بر اساس ضخامت دیوار تعیین می گردد در غیر این صورت نصب و تعبیه آن غیر ممکن خواهد بود . این نوع از درب ها در سه مدل ساده ، فرانسوی و تخت با روکش MDF ساخته و در بازار به فروش می رسند . برای درب های داخلی قطر چهارده سانتی متر و برای درب های ضد سرقت قطر هجده سانتی متر در نظر گرفته می شود .

این نوع فریم از قابلیت رنگ پذیری بالای برخوردار بوده و در نتیجه به سهولت می توان با دیگر اِلمان های دکوراسیون آن را هماهنگ نمود . نصب و جایگذاری درب چوبی با چهارچوب فلزی نیز آسان بوده ؛ امّا با این حال بهتر است که کار را به کاردان بسپارید.

کلام پایانی

همان گونه که مشاهده کردید درب چوبی با چهارچوب فلزی امروزه کاربرد گسترده ای در صنعت ساخت و ساز دارد . چرا که از مزیت های همچون دوام و ماندگاری بالا ، قیمت به صرفه ، ظاهر کلاسیک و در عین حال مدرن و … برخوردار می باشد . برای دریافت مشاوره و نحوه خرید می توانید با شماره درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *