آشنایی با انواع مغزی و قفل درب ضد سرقت

آشنایی با انواع مغزی و قفل درب ضد سرقت

آشنایی با انواع مغزی و قفل درب ضد سرقت برای کسانی که قصد خرید این درب ها را دارند ، بسیار مهم است . در واقع مغزی و قفل درب ضد سرقت ، یکی از یراق آلات اصلی درب های ضد سرقت هستند ، که وظیفه حفاظت از خانه‌ یا محل کار شما بر عهده آنهاست .

‌این قطعات در انواع مختلف و از متریال گوناگونی ساخته می شوند ، که نوع آن را باید متناسب با نیاز و ویژگی های درب انتخاب کنید و باید از بهترین متریال و کیفیت بالایی ساخته شده باشد . برای آشنایی با انواع مغزی و قفل درب ضد سرقت در این مقاله همراه ما شوید .

بیشتر بخوانید: آشنایی با الزامات درب حریق و اهمیت رعایت آن ها

 آشنایی با مغزی درب ضد سرقت

در نخستین بخش از مقاله آشنایی با انواع مغزی و قفل درب ضد سرقت ، شما را با طور کلی با مغزی و قفل درب آشنا می کنیم . یکی از تفاوت های اصلی درب ضد سرقت از درب های معمولی مغزی و قفل به کار رفته در این درب هاست .

مغزی در اصل همان لایه میانی قفل درب است ، که تحت عنوان مغزی خوانده می شود . مغزی های این درب برای حفظ امنیت خانه و نفوذ ناپذیری درب های ضد سرقت ، چند زبانه می باشند .

هر چه تعداد مغزی و زبانه بیشتر باشد ، قفل های درب ضد سرقت مقاومت بالاتری در مقابل هجوم سارقین دارند و تحت هیچ شرایطی باز نخواهند شد .

در زمان سفارش یا نصب درب ضد سرقت می توانید یکی از انواع مغزی و قفل درب ضد سرقت را برای افزایش امنیت خانه خود سفارش دهید . برای آشنایی با انواع مغزی و قفل درب ضد سرقت در ادامه مقاله با ما همراه گردید .

 آشنایی با مغزی درب ضد سرقت

انواع مغزی و قفل درب ضد سرقت

برای آشنایی با انواع مغزی و قفل درب ضد سرقت در این بخش از مقاله با ما همراه شوید . همان گونه که در مطالب بالا اشاره کردیم ، مغزی و قفل درب ضد سرقت در انواع مختلفی تولید می گردد . مغزی و قفل های این درب با توجه به عواملی چون محل استفاده و نوع سفارش مشتری در انواع مختلفی تولید می گردند .

همچنین کشور سازنده درب نیز در انتخاب نوع قفل تاثیر دارد . برای درب های ضد سرقت ترک ، ایرانی یا چینی باید از قفل های متفاوتی استفاده نمود . بهترین مغزی و قفل های درب ضد سرقت را برند های ترکیه ای تولید می کنند . مغزی و قفل ایرانی کیفیت متوسط رو به خوبی دارد ، اما قفل های چینی بی کیفیت می باشند .‌

مغزی و قفل درب ضد سرقت به سه دسته مکانیکی یا کلیدی ، مرکزی یا مولتی و دیجیتالی یا هوشمند تقسیم بندی می شوند . در این بخش از مقاله آشنایی با انواع مغزی و قفل درب ضد سرقت ، در مورد ویژگی های هر قفل صحبت می کنیم .

1.       قفل مکانیکی

قفل مکانیکی یا قفل کلیدی از قدیمی ترین و متداول ترین نوع قفل برای درب های داخلی یا بیرونی از جمله درب های ضد سرقت می باشد . قفل های مکانیکی در مقایسه با سایر قفل ها بیشترین کاربرد دارند ؛ زیرا قیمت ارزان تری نسبت به دو نوع دیگر دارند ، از طرف دیگر نیز تا حد زیادی ایمنی خانه یا محل کار را حفظ می کنند .

مغزی این قفل ها حدود دو تا چهار زبانه ممکن است داشته باشد . با توجه به تعداد زبانه ها نوع کلید هر قفل نیز متفاوت است . زبانه های قفل در دو دسته اصلی و کمکی تولید می شوند ، برای مثال یک قفل 4 زبانه دارای 2 زبانه اصلی و 2 زبانه کمکی می باشد .

در ادامه این مبحث از مقاله آشنایی با انواع مغزی و قفل درب ضد سرقت ، باید افزود که ، قفل کلیدی آژیر دار نوع دیگر قفل های مکانیکی است ، که در کنار استحکام و نفوذ ناپذیری زیاد ، هنگامی وارد شدن هر گونه فشار و ضربه ای به آن ، آژیر خطر را سر می دهد ، اگر در خانه نباشید ، همسایگان شما متوجه وجود افراد مزاحم در خانه شما خواهند شد .

قفل کلید دار علاوه بر دو نوع گفته شده ، در نوع گاو صندوقی نیز تولید می شود ، زبانه های این قفل در چهار چوب درب نصب می شوند ، تحت هیچ فشار و ضربه ای نیز باز نخواهند شد ؛ از این رو نسبت به دو نوع قبلی مقاوم تر و ایمن تر هستند .

2.      قفل مرکزی یا مولتی

در ادامه مبحث آشنایی با انواع مغزی و قفل درب ضد سرقت ، در مورد قفل های مرکزی یا مولتی صحبت خواهیم کرد .

مکانیسم کاری قفل های مولتی همانند ، قفل های مکانیکی است ولی تعداد زبانه بیشتری در مقایسه با قفل های مکانیکی معمولی دارند ، برای مثال تعداد زبانه ‌های این قفل به 10 زبانه نیز می رسد .

با توجه به تعداد بالای زبانه های قفل مولتی ، ایمنی بیشتری را فراهم می کند و در برابر هر گونه ضربه ، فشار یا سوراخ کاری مقاوم است . به عبارت دیگر این قفل ها نفوذ ناپذیرند .

 

  قفل مرکزی یا مولتی

3.      قفل دیجیتال

آخرین نوع قفل درب ضد سرقتی که در مقاله آشنایی با انواع مغزی و قفل درب ضد سرقت ، به معرفی آن می پردازیم ، قفل های دیجیتال یا هوشمند هستند . مکانیسم کاری این قفل ها کاملا متفاوت با دو نوع قبل است . این قفل ها امنیت کامل محیط را فراهم می کنند و با هیچ کلیدی باز نخواهند شد !

این قفل ها با کد های مخصوص ، اثر انگشت یا از طریق یک اپلیکیشن در گوشی هوشمند شما باز خواهند شد ، مزیت دیگر این قفل ها این است که به محض بسته شدن درب از داخل یا بیرون به طور اتوماتیک قفل خواهند شد .

در واقع قفل های دیجیتال ایمنی بیشتری نسبت به دو نوع قبل به محل کار یا منزل شما می بخشند ، تنها ایراد آنها قیمت بالاست ، که شاید همه افراد بودجه خرید آن را نداشته باشند .

سخن پایانی

مقاله آشنایی با انواع مغزی و قفل درب ضد سرقت توسط تیم تولید شرکت در چوبی نگاشته شده است . این شرکت از تولید کنندگان سرشناس انواع درب ضد سرقت و یراق آلات آن می باشد .

اگر قصد خرید درب ضد سرقت با مغزی و قفل با کیفیت و استاندارد را دارید ، به سایت در چوبی مراجعه نمایید .

بیشتر بخوانید: درب ضد سرقت ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *