۹ عامل مهم در انتخاب درب داخلی- راهنمای خرید

انتخاب درب داخلی

۹ عاملی که باید هنگام انتخاب درب داخلی خود در نظر بگیرید. آیا در نقشه خود فضای خالی دارید یا در حال نوسازی هستید؟ تصمیم گیری در مورد جزئیات دیزاین داخلی خانه کاری هیجان انگیز است. معمولا در مراحل طراحی داخلی منزل ،انتخاب درب داخلی مناسب نادیده گرفته میشود و به کیفیت درب توجه نمیشود . درب های داخلی می توانند نوع کاربری ، سبک و طراحی را از بین ببرند. اینجا مواردی را یاد آوری ککردیم که هنگام خرید درب منزل به خاطر داشته باشید.

برای اطلاع از قیمت ها تماس بگیرید: 09397887724

 

عوامل موثر برای انتخاب درب داخلی

مهم ترین عامل ها برای انتخاب در ضد سرقت یا درب تمام چوب برای منزل شامل موارد زیر می شود:

 

  1. پول و بودجه مورد نظر

تعیین اولویت ها در بودجه به شما کمک می کند تا جایی هزینه کنید که مطمئناً بیشترین بازده را به شما خواهد داد. یک انتخاب ارزان تر ممکنه در کوتاه مدت از نظر بودجه برای شما مناسب باشد ، ولی بهتر است در محاسبات خود هزینه های بلند مدت را هم در نظر بگیرید. قیمت درب های داخلی با توجه به متریال و کیفیت ساخت متفاوت است. درهای بادوام تر در درازمدت باعث صرفهجویی در هزینه ها میشوند. تعادل بین قیمت و کیفیت نه فقط در دربهای داخلی بلکه طراحی کل خانه فاکتور مهمی است..

  1. محیط و کاربرد

دوام درب بسیار تحت تأثیر محیط وتعداد باز و بسته شدن در طول روز میباشد.  توجه به آب و هوا (مرطوب و یا خشک) و انتخاب درهایی که در محیط مرطوب به خوبی کار کنند می تواند در درازمدت باعث کاهش هزینه ها شود. بهتره مشخصات اتاق را در نظر بگیرید: درهای حمام باید در برابر آب مقاوم باشند. چون از آنها مکرر استفاده میشود، بهتره از متریال محکم تری استفاده شود در حال حاضر درب های ای­بی­اس مقاومت خوبی در برابر آب دارند و میتوانید در سایت در چوبی روکش در مورد نظر خود را انتخاب کنید

  1. حریم خصوصی و کنترل صدا

از ابتدای کار حریم خصوصی و کنترل صدا را در نظر بگیرید.این فاکتور به متریال داخل درب و انتخاب قاب و مکانیزم بسته شدن بستگی دارد. آیا به سکوت کامل احتیاج دارید؟ درب های لمسه و اکوستیک انتخاب های مناسبی هستند ولی بسته به نوع محل و ساختمان داخلی درب بهتراست با شماره ذکر شده در سایت در چوبی تماس گرفته و مشاوره بگیرید.

  1. فضا – درب های بدون قاب یا کشویی؟

با طراحی صحیح هیچ اتاقی خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نیست. درب داخلی باید برای فضا مناسب و کاربردی باشد. اگر فضای شما محدود است درهای کشویی عالی هستند.

۹ عامل مهم در انتخاب درب داخلی- راهنمای خرید

 

  1. اندازه در انتخاب درب داخلی

عرض درهای داخلی شما تنها عاملی نیست که باید در نظر بگیرید. با توجه به اینکه خانه های سنتی در مالت سقف های بالاتری دارند ، چرا درب بزرگ را انتخاب نکنید که با ارتفاع کلی خانه شما بازی کند؟

  1. متریال

اکثر درها از اجزای مهندسی شده مانند تخته فیبر با تراکم متوسط (ام دی اف) و یا تخته خرده چوب یا الوارهای چند لایه ساخته شده اند. این مواد از نظر کاربرد در مقایسه با چوب  طبیعی و یا درب های تمام چوب عملکرد متفاوت و گاها بهتری دارند. نکته مثبت دیگر این است که سازگار با محیط زیست هستند و از این رو پایدار هستند..

  1. بهترین رنگ و سبک برای درب های داخلی

انتخاب پالت رنگی شیک و کاربردی می تواند کاری سردرد ساز باشد. درب به تنهایی به عنوان عنصر تزئینی عمل می کند – انتخاب روی نمای کلی اتاق و خانه بسیار تأثیر گذار است.مثلا رنگهای تیره و سیر برای درب میتواند محیط را کوچک جلوه دهد. معمولا بهتر است برای رنگ درب از رنگ شماره یک یا دو پالت رنگی خانه ( شماره از لحاظ کاربرد) استفاده شود..

 

  1. سخت افزار درب داخلی

با دقت لولاها و دستگیره ها را انتخاب کنید ، زیرا علاوه بر تاثیر بر ظاهر درب باید بر اساس کاربرد و تعداد باز و بسته شدن گزینه مناسب را پیدا کنید.مشتوانید دستگیره و یراق آلات مورد نظر خود رو از سایت درچوبی سفارش دهید

  1. دقیقا چه زمانی باید به فکر درهای داخلی باشم؟

هنگام تهیه نقشه معماری ، اندازه گیری و پیکربندی درب ها باید مورد توجه قرار گیرد. در این مرحله مشخص کنید که درب از چه راهی باز می شود و فضای کافی برای باز و بسته شدن وجود داشته باشد..

 

در نظر گرفتن این نکات در هنگام خرید درب داخلی مطمئناً روند تصمیم گیری را آسان تر میکند.

 

مرجع :

https://adoremore.com.mt/news-adoremore/useful-tips/9-factors-choosing-internal-doors/

با تشکر سایت درچوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *