درب داخلی برای اتاق ها

درب داخلی برای اتاق ها بخش مهمی از خانه ما است که اغلب اوقات توجه زیادی به آن نمی‌شود ، زمانی که برای بازسازی یا تکمیل خانه جدید خود ، تصمیم به خرید آن می‌گیرید ، به اهمیت آن پی می‌برید .

این درب‌ها اساساً برای بستن اتاق و سرویس بهداشتی به کار گرفته می شوند ، اما آنها یک عنصر مهم دکوراسیون هستند که باید از نظر زیبایی شناسی و طراحی با فضا سازگار شوند .

سیستم بازشو درب داخلی

قبل از انتخاب متریال مورد نظر برای درب داخلی اتاق ها برای سرویس بهداشتی یا اتاق ، باید سیستم بازشو متناسب با چیدمان اتاق را مشخص کنید . اغلب از سه سیستم باز شو در فضاهای داخلی استفاده می‌شود .

سیستم سنتی درب فضای داخلی : این سیستم به علت نصب ساده و قیمت ارزان محبوب‌ترین نوع درب است ، همچنین با همه سبک‌ها سازگار می‌باشد . علاوه بر این ، این مدل از درب‌ها مقاومت حرارتی و صوتی خوبی را ارائه می‌دهند . تنها نقطه ضعفی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که در زمان باز بودن بخشی از سطح اتاق را می‌گیرد .

درب داخلی ( اتاق و سرویس )

درب تاشو : این نوع درب انتخاب ایده آل برای مواقعی است که با کمبود فضا و اتاق کوچک مواجه‌اید . این درب داخلی اتاق ها از پنل‌های کوچک با عرض کم تشکیل شده که با تا شدن باز و بسته می‌شوند . این درب با گیره یا قفل ساده بسته می‌شود .

نوع PVC این درب به دلیل مقرون به صرفه بودن و مقاوم بودن در برابر ضربه بسیار محبوب است .

درهای کشویی : این نوع درب داخلی برای اتاق ها این روزها بسیاری مورد توجه قرار گرفته‌ و به طور فزاینده‌ای توسط طراحان داخلی انتخاب می‌شوند . در واقع ، با انتخاب این درب از مزایای زیادی بهره می‌گیرید ‌. استفاده از این مدل درب در خانه‌های مدرن برای جداسازی دو فضا بدون اشغال فضا ، بسیار رایج است .

وقتی صحبت از متریال و رنگ در این نوع درب داخلی می‌شود ، گزینه‌های پیش‌رو کم نیستند . اگر می‌خواهید فضایی دلپذیرتر داشته باشید ، می‌توانید یک درب چوبی کشویی یا یک در شیشه‌ای را برای ظاهری مدرن‌تر انتخاب کنید .

نحوه انتخاب جهت باز شدن درب داخلی

وقتی شروع به بررسی گزینه‌های درب داخلی برای اتاق یا سرویس می‌کنید متوجه خواهید شد که در‌های چرخشی راست و چپ وجود دارد . این عناوین به جهت باز شدن درب اشاره دارد . جهت باز شدن یک در همیشه در سمتی است که در به داخل اتاق رانده می‌شود . یعنی اگر دری را فشار دهید و به سمت راست باز شود ، آن در جهت باز شدن به سمت راست دارد .

جهت باز شدن را طوری انتخاب کنید که تا حد امکان فضای قابل استفاده کمتری مصرف کنید ، اگر دهانه در به گوشه‌ای نزدیک باشد ، منطقاً در باید به سمت گوشه باز شود .

اگر نصب برق قبلاً انجام شده است ، اطمینان حاصل کنید که کلید برق در طرف مقابل باز شدن درب قرار داشته باشد تا به راحتی بتوان از آن استفاده نمود ، همچنین به سایر موانع نیز توجه کنید .

انتخاب متریال درب داخلی برای اتاق ها

درب داخلی چوبی :

درب چوبی همیشه گزینه خوبی در زمان بازسازی یا ساخت و ساز می‌باشد . چوب مترادف با استحکام است و با هر سبک خانه‌ای سازگار می شود . یک درب چوبی عایق حرارتی و صوتی خوبی را فراهم می‌کند که در آپارتمان‌های امروزی بسیار به آن نیاز داریم .

برخلاف آنچه ما فکر می‌کنیم ، چوب آنقدر‌ها گران نیست و می‌توانید بسته به نوع چوب ، درهایی از این ماده را که با بودجه شما همخوانی دارد را پیدا کنید . یکی از مزیت‌های بزرگ درب چوبی این است که می توانید آن را در همه رنگ‌ها و سبک‌ها سفارشی سازی کنید .

درب شیشه‌ای داخلی:

درب داخلی شیشه‌ای یک گزینه شیک و مدرن است که با تمام سبک‌های دکوراسیون سازگار است و جایگزینی عالی برای فضاهایی با نور طبیعی کم است ؛ زیرا اجازه می‌دهد نور به فضای داخلی نفوذ کند . درب‌های شیشه‌ای را می‌توان با چوب یا آلومینیوم ترکیب کرد و زیبایی خاصی را به این درب ارائه داد . از این درب‌ها می توان در سالن‌های ورودی ، اتاق‌های نشیمن و غذاخوری یا آشپزخانه استفاده کرد .

درب آلومینیومی:

آلومینیوم نیز یک ماده نجیب برای استفاده در در و پنجره است . به لطف ویژگی‌های خاص خود ، نگهداری آن آسان است . اگرچه استفاده از این درب بیشتر در درب‌های خارجی رایج است ، اما هیچ چیز مانع استفاده از آن در درب‌های داخلی نمی‌شود .

درب PVC :

PVC مقرون به صرفه‌ترین متریال موجود در بازار است که آن را به یک جایگزین عالی برای درب‌های داخلی تبدیل می‌کند . علاوه بر نگهداری آسان ، این نوع درب عایق حرارتی و صوتی ایده‌الی دارد ، مقاوم ، بادوام ، ایمن و کاملا قابل بازیافت است و از نظر زیبایی بسیار جذاب می‌باشد .

طرح و رنگ درب داخلی را انتخاب کنید

درب داخلی برای اتاق ها داخلی نیز باید نمایانگر سبک دکوراسیون منزل ما باشد . یک درب می تواند گرما را به خانه بیافزاید ، تصویری مدرن یا سنتی به خانه ما ببخشد .

اگر فضای کوچکی دارید ، بهتر است درهای سفید ، شیری یا کرم را انتخاب کنید . از طرف دیگر ، اگر فضای بزرگی با دیوار‌های سفید دارید ، بهتر است درهای خود را به عنصری متضاد با رنگی چشمگیرتر تبدیل کنید.

طیف چوب‌های مختلف با رنگ‌ها و پرداخت‌های خاص خود می‌تواند هر نیاز دکوراسیونی را برآورده کند . به نوبه خود ، در‌های لاکی به رنگ سفید یا رنگ‌های دیگر به شما امکان می‌دهند در محیط‌های مدرن ، فضای ایده آل تری را ایجاد کنید .

حرف اخر

برای اطلاع از قیمت‌ها ، ایده‌ها ، مشاوره ، خرید ، نصب و سایر سوالات ، لطفاً با یک متخصص مجرب در این زمینه مانند مشاورین حرفه‌ای درب داخلی برای اتاق ها در شرکت درب چوبی تماس بگیرید .

توصیه می‌کنیم برای خرید و نصب درب‌های داخلی با متخصصین ما تماس بگیرید زیرا هزینه خرید و نصب درب‌های ارائه شده در شرکت ما بسیار مناسب است و کاربردی بودن ، زیبایی و دوام درب را تضمین می‌کنند . کافی است به سایت در چوبی مراجعه کرده و با دیدن مدل‌های متنوع ، درب مد نظر خود را سفارش دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *